میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
آموزش نورپردازی در V-Ray
حمیدرضا بهشتی
یکشنبه 15 فروردین 1395
9,452 بازدید
ذخیره
یکشنبه 15 فروردین 1395

آموزش نورپردازی در V-Ray

سلام خدمت دوستان عزیز وبسایت Mostafa3D. بنده حمیدرضا بهشتی هستم و با مقاله ای آموزشی راجع به نورپردازی در موتور رندرینگ V-Ray خدمت شما هستم. هدف از باز کردن چنین مبحثی به اشتراک گذاشتن تجاربم در رابطه با نورپردازی در موتور های رندرینگ و ایجاد یک محیطی برای بالا بردن سطح همدیگه هست، چون هممون اومدیم اینجا چیز یاد بگیریم و تجاربمون رو در اختیار همدیگه قرار بدیم و چون دیدم اینجا پتانسیل خوبی برای اینگونه مباحث رو داره، بنده هم به نوبه ی خودم سعی میکنم در این فضا با شما دوستان سهیم باشم.
 
در این آموزش برای اینکه مبحث حوصله سر بر نباشه سعی کردم بیشتر با تصویر جلو برم ولی چون قبل از نورپردازی یک محیط آشنایی با پارامتر های نورپردازی اون انجین رندرینگ مهمه در پست های اولیه و فاز فنی آموزش، تمام پارامتر های کلی و اساسی ای که در نورپردازی دخیل هستند رو برای شما دوستان با مثال شرح دادم و بعد از اون وارد فاز هنری آموزش شدیم و چند محیط مختلف رو در حالات مختلف نورپردازی میکنیم.
 
نسخه ی V-Ray ای که در این مبحث ازش استفاده میکنم 3.2 هستش پس پیشنهاد میکنم شما هم از این نسخه استفاده کنید چون به نظرم بهترین و بهینه ترین وی ری ای که منتشر شده هست و نرم افزار اصلی ای که باهاش سر و کار داریم 3ds Max هست ولی چون موضوع آموزش در رابطه با نورپردازی V-Ray هست این به این معنی نیست که این آموزش فقط قابل استفاده در تریدی مکسه و هر برنامه ای که از این موتور رندرینگ بهره ببره، با توجه به یکسان بودن پارامتر های این انجین قابل استفاده است.

دانلود مقاله کامل آموزش آشنایی با نورپردازی در V-Ray


امیدوارم که این آموزش براتون مفید باشه
منتظر نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما هستم ...


اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 60 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید

پست های مرتبط