میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
بلاگری در CG... !!!!!
پژمان رجبی
دوشنبه 16 خرداد 1401
1,019 بازدید
ذخیره
دوشنبه 16 خرداد 1401

بلاگری در CG... !!!!!

درود به همه دوستان عزیز؛


در این بلاگ قصد دارم راجب یک موضوع مهم یعنی بلاگری در فضای CG صحبت کنم. با پررنگ شدن شبکه های اجتماعی (مخصوصا اینستاگرام) در زندگی آدم ها، افرادی هستند که با عنوان بلاگری در هر شاخه ای، مشغول خودنمایی و انتقال و تکثیر مسائل اشتباه هستند که اگر در این زمینه آگاه نباشیم قطعا خطراتی را در پی خواهد داشت. اما این موضوع چه ارتباطی داره به دنیای CG؟؟؟

در دنیای CG، آموزش اصولی و صحیح، یک رکن اصلی برای پیشرفت و Level-up هر آرتیست هستش و اگر در مسیر کاریتون، آموزش صحیح ببینید قطعا نتایج مثبتی را دریافت خواهید کرد و به همین مراتب اگر آموزش غلط و نادرستی را ببینید، قطعا مفاهیم و مباحث اشتباه در ذهن شما تکثیر خواهد شد. قبل از به وجود اومدن شبکه های اجتماعی، بستر وبسایت های معتبر، رفرنس آموزشی برای اکثر هنرمندان بود.

اما این روزها در فضای مجازی و مخصوصا در کشور ما، موضوعی با عنوان "بلاگری" شکل گرفته که واقعا اتفاقات عجیبی را از این موضوع به شخصه دیدم. این دوستان موضوع Personal Branding را با بلاگری یکی میدونن و برای شهرت خودشون در فضای CG دست به هر کاری میزنن...


هر صفحه اینستاگرام، یک مدرس؛

در خیلی از صفحات اینستاگرام مشاهده کردم که اولین موضوعی که فرد برای نشون دادن خودش انجام میده، درست کردن آموزش هستش. فرد بدون هیچگونه دانش و آگاهی عین یک "طوطی" ابتدا خودش از یوتیوب آموزش می بینه و 10 دقیقه بعد شروع میکنه به ضبط آموزش. در واقع آموزش می بینه که آموزش بده:))) جمله ای بهتر از این نتونستم پیدا کنم. این فرد مثل یک طوطی عمل میکنه و هر تکثیر اشتباهی رو میتونه در ذهن شما ایجاد کنه.

حالا نکته جالب تر این هستش که بلاگری هم میکنن برای آموزش هاشون و این فرهنگ رو شکل دادن اگه میخای تو کارت موفق بشی باید بلاگری کنی و صفحه اینستاگرام خودتو رشد بدی.... در واقع این افراد با این فرهنگ غلطی اقیانوسی هستند به عمق یک سانت....!!!

متاسفانه بازار این دسته از افراد بشدت داغ شده و فضای CG رو یک فضای آماتورانه شکل دادند در صورتی که بیشتر این افراد تجربه Production و یا حتی یک خروجی درست و اصولی از کار خودشون ندارند و تنها کاری که بلدن این هستش که آموزش ببینند که آموزش بدن....

در کنار این موارد، یک سری از افراد و گروه ها هستند برای اینکه پکیج های آموزشی خودشون رو بفروش برسونند میان Act بازیگری میگیرن و انواع لباس های Costume رو می پوشند و ویدیوهای مزحک درست میکنن و عناوین مسخره ای برای اون آموزش در نظر میگیرن که مخاطب بگه وااای اینها چه آدمای باحالی هستند، پس آموزش رو بخریم....

حتی عین بلاگرهای اینستاگرام از ماشین و ویلا و خونه خودشون فیلم میگیرن که ما چقدر ادم های موفقی هستیم و اگر شما هم میخاید تو کار موفق بشید و پولدار بشید، پس باید آموزش های مارو بخرید... متاسفانه خیلی از افراد گول بازیگری این گروه ها را میخورند و بعد از چند سال به خودشون میان و می بینن که تو فضای CG دست آوردی نداشتند.


دوستان آموزش بشدت یک موضوع تخصصی هستش و هر فرد نمیتونه مدرس باشه. یک مدرس باید بتونه هنرجو خودش را به اصطلاح Production Ready کنه و یا بتونه علم Art و تکنیکال رو بصورت کاربردی و درست به هنرجو منتقل کنه. 

پس گول این افراد و گروه ها را نخورید و این دسته از افراد فقط فقط به فکر بزرگ کردن پیج خودشون هستند؛ یادتون باشه اینستاگرام به هیچ وجه پلتفرم درست و استانداردی برای دیدن آموزش نیست؛ همیشه برای دیدن آموزش صحیح و اصولی، ابتدا Detail مدرس رو بررسی کنید که چه سابقه ای داره و چه خروجی هایی از خودش تا به الان داشته.


امیدوارم با اشتراک این موضوع، کمکی کرده باشیم که بساط این دسته از افراد و گروه های سودجو از فضای مجازی برچیده بشه.



اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 10 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید

پست های مرتبط