میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
انیمیشن های 2 بعدی با حال و هوای 3 بعدی
رِشاد نوری
یکشنبه 19 دی 1400
2,535 بازدید
ذخیره
یکشنبه 19 دی 1400

انیمیشن های 2 بعدی با حال و هوای 3 بعدی

نگاهی به نرم‌افزار SPINE (ستون فقرات)

SPINE : نرم‌افزار انیمیشن‌سازی 2 بعدی برای بازی‌های ویدئویی


Spine یکی از قدرتمند‌ترین نرم‌افزار‌های برمبنای Bitmap است. با قابلیت Mesh و اسکلت‌بندی تصاویر می‌توانید انیمیشن های بسیار زیبا و حتی با حس و حال 3 بعدی ایجاد کنید.

در این لینک میتوانید به صورت زنده با بخشی از امکانات نرم‌افزار آشنا شوید

یک ویدئو از فضای کاری نرم‌افزار تماشا کنید


حتی با یک تصویر ساده انیمیشن بسازید

شما میتوانید با داشتن یک عکس (یک نقاشی/تصویرسازی/شخصیت) و برش دادن آن به لایه های مختلف با استفاده از قابلیت های Mesh و اسکلت‌بندی نرم‌افزار Spine یک انیمیشن بسازید.

نمونه پوستر متحرک ساخته شده از انیمیشن Arcane توسط julianocastro


همچنین در ویدیوی زیر میتوانید بصورت کامل، پروسه بُرش دادن و لایه بندی کردن در فتوشاپ تا وارد کردن فایل ها به Spine و انجام انیمیشن را ببینید

مربوط به کانال یوتیوب Oleg Pshenichnyi

رقابت بر سر قابلیت Mesh

این خصوصیت Mesh که به شما اجازه می‌دهد تصاویر پیکسلی را به بهترین شکل انیمیت کنید مورد توجه 2 نرم افزار بزرگ انیمیشن سازی یعنی TOON BOOM و MOHO نیز قرار گرفته و هردوی آنها که قبلا تمرکزشان روی تصاویر وکتوری بود حالا قابلیت Mesh نرم‌افزارشان را ارتقا دادند. برای مثال MOHO اخیرا نسخه 13 خود را عرضه کرده و تحولات زیادی در آن شکل گرفته ، این ویدیو نمونه استفاده از قابلیت mesh در moho 13.5 است که توسط Jorge Bompart انجام شده. (کارهای قبلی Jorge Bompart همگی با Spine انجام شده)


نمونه کارهای باکیفیت از Spine

یک سری نمونه انیمیت های انجام شده با کیفیت که در یوتیوب موجود است. (اگر نمونه ای از بازی معروفی میشناسید معرفی کنید. به شخصه فکر میکنم انیمیت های بازی های مبایلی Homescapes و Game of Khans و AFK Arena با این نرم‌افزار انجام شده اند)


همچنین می‌تونید پروسه کامل تبدیل این تصویرسازی از شخصیت نیکو در بازی LEAGUE OF LEGENDS رو به یک تصویر متحرک (Splash art) در نرم افزار Spine تماشا کنید (ویدئوی کامل در یوتیوب)




اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 15 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید

پست های مرتبط