میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
با Georgy Kurasov آشنا شوید، نقاش و مجسمه ساز روس
رِشاد نوری
سه‌شنبه 21 دی 1400
1,458 بازدید
ذخیره
سه‌شنبه 21 دی 1400

با Georgy Kurasov آشنا شوید، نقاش و مجسمه ساز روس

من چند وقت پیش یکی از نقاشی های این هنرمند رو داخل پینترست دیدم، روی عکس کلیک کردم و همینطور که می‌دونید، در پایین عکس، پینترست شروع کرد به پیشنهاد دادن بقیه آثار Georgy Kurasov و اینکه دیدم کارهاش خیلی خاص و متفاوت و خوش رنگ و باحال هستند. گفتم با شما هم به اشتراک بگذارم و نظرتون رو بدونم، خوشتون میاد؟ خوشتون نمیاد؟ سلیقه شما هست؟نیست؟ :)

بیوگرافی کوتاه از Georgy Kurasov


جورجی کوراسوف در سال 1958 (1337) در شهر لِنینگِراد کشور اتحاد جماهیر شوروی (سن پترزبورگ در روسیه امروزی) به دنیا آمد.

بعد از تولد، خیلی زود متوجه شدند که او مبتلا به کوررنگی شده است.

او در دوران کودکی چیزهایی را با پلاستیک می‌ساخت و بر روی طاقچه های چوبی بزرگ نقاشی می‌کشید، نه برای سرگرمی بلکه برای جبران زندگی روزمره اش که به سبب بیماری کوررنگی، با فقدان نور و رنگ های روشن همراه بود و یک مینیمالیسم خاکستری برایش نمایش می‌داد.

در سیزده سالگی مادرش او را به مدرسه هنری فرستاد. در مصاحبه به آنها توضیح داده شد که هیچ چیزی برای جورجی در بخش نقاشی وجود ندارد، زیرا او احساس رنگی نداشت. بنابراین آنها به جورجی کوراسوف پیشنهاد کردند که به کلاس مجسمه سازی بپیوندد.

در سال 1977 او وارد بخش مجسمه سازی آکادمی هنر شد. 6 سال در آنجا سپری کرد و بعد از گرفتن دیپلم برای خدمت به ارتش فراخوانده شد.

جورجی کوراسوف در زمینه نقاشی سال ها تلاش کرد و به نتیجه نرسید به دلیل مشکلات مالی و حتی در سال 1991 با فروپاشی جماهیر شوروی او آینده تاریکی روبروی خود دید.

در نهایت برای اولین بار در سال 1993 آثار او در آمریکای شمالی به نمایش گذاشته شد و به فروش رسید.

منبع: سایت رسمی Georgy Kurasov

نقاشی  Into a Café از جورجی کوراسوف مربوط به سال 1993

آثار خاص Georgy Kurasov

کوراسوف در نقاشی‌های خود از اصول نئوساخت‌گرایانه استفاده می‌کند که مردان و زنان را به‌صورت تکه تکه نشان می‌دهد. این رویکرد نه تنها بدن سوژه شما را به نسبت های زیادی منحرف می کند، بلکه یک حس سورئال از فضا ایجاد می کند. برش های رنگی مختلف یک چشم انداز تاب دار (همانند کاغذ مچاله شده) ایجاد می کنند که در آن اشیا مسطح (فِلَت) می شوند تا دو بعدی به نظر برسند. این جزئیات در کنار هم، نقاشی های او را به تجربه ای جذاب تبدیل می کند.

منبع: fahrenheitmagazine.com







برای دیدن آثار بیشتر : فیسبوک



اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 2 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید

پست های مرتبط