میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
انیمیشن بچه زرنگ،انیمشن جدید هنر پویا منتظر اکران
علی احتیاط کار
یکشنبه 9 خرداد 1400
2,561 بازدید
ذخیره
یکشنبه 9 خرداد 1400

انیمیشن بچه زرنگ،انیمشن جدید هنر پویا منتظر اکران

اکثر ما فیلشاه را یادمان است.انیمیشنی که پر فروشترین انیمیشن سینمای ایران لقب گرفت.انیمیشنی که به چند زبان دوبله و در چندین کشوراکران شد.انیمیشنی که خبر از جهش صنعت CG ایران می داد.انیمیشنی که هیچ کدام از ما باورمان نمی شد ایرانی باشد.

حالا هنرپویا،سازنده فیلشاه با همکاری کانون پرورش فکری کودک و نوجوان با انیمیشنی جدید برگشته.انیمیشنی به نام بچه زرنگ که انتظار می رود در فیلمنامه اش شاهد پیشرفت چشم گیری باشیم چون همان طور که خودتان می دانید،در اکثر نقد ها و نظرسنجی ها مردم از فیلمنامه ی ضعیف فیلشاه می گفتند و می نوشتند.به همین دلیل هنرپویا در جدید ترین اثرش تصمیم به حل این مشکل گرفت و اکنون با فیلمنامه ای قوی و بی عیب و نقص باز گشته. در خلاصه ی داستان می خوانیم:

«محسن پسر بچه‌ای است که عاشق ابر قهرمان‌های فیلم‌ هاست و همیشه تلاش می‌کند تا با وسایل ابرقهرمانی‌اش به هرکس و هر چیزی کمک کند. اما در یک اتفاق نادر، محسن با حیوانی مواجه می‌شود که از گونه حیوانات منقرض شده ایران است. محسن تصمیم می‌گیرد تا به آن حیوان هم کمک کرده و او را به زادگاهش باز گرداند، اما سفر به دلِ جنگل، نبرد با شکارچیان و رویارویی با حیوانات منقرض‌شده دیگر، شروع یک ماجرای پیچیده برای محسن است و...»

اما هنرپویا از VFX اثرش غافل نشده و علاوه بر فیلمانه،کارش را از لحاظ فنی نیز ارتقا داده.یکی ازاین ارتقا ها،مشکل رایج راه رفتن کاراکتر ها است که تقریبا در همه ی آثار ایرانی از جمله فیلشاه مشاهده می شود.اگر دقت کرده باشید در اکثر انیمیشن ها،کاراکتر روی زمین راه نمی رود،بلکه درهوا حرکت می کند!منظورم این نیست که پایش از زمین فاصله دارد منظورم این است که پای کاراکتر به زمین نچسبیده و انگار لیز می خورد ولی همانطور که در ویدیو ی زیر مشاهده می کنید این مشکل چند ده ساله بالاخره در بچه زرنگ برطرف شده است و انتظار می رود که ما در دیگر کارهای شرکت های مختلف نیز شاهد این مشکل نباشیم.

یکی دیگر از مشکلات بعضی از انیمیشن های ایرانی،مشکل رندر است.خیلی از انیمیشن ها،همه چیزشان حتی فیلمنامه هم خوب است ولی وقتی آن را نگاه می کنی،به دلت نمی نشیند.این مشکل به مبحث رندر و نورپردازی بر میگردد.مبحثی که به بودجه و تجربه ی فرد ارتباط دارد و حالا که بودجه موجود است و افراد هم به دلیل شرکت در پروژه های مختلف اعم از فیلشاه و شاهزاده روم و... تجربه ی کافی کسب کرده اند کیفیت رندر هم به تبع آن بالاتر رفته است و به حد مطلوب رسیده.

با توجه به مطالب گفته شده،شاید برای خیلی ها سوال پیش آمده باشد که زمان اکران این انیمیشن چه موقع است؟و در جواب باید گفت که این انیمیشن به طور کامل ساخته شده و قرار بود در همین فصل اکران شود ولی متاسفانه به دلیل شرایط کرونا اکران این انیمیشن تا زمان بهبودی وضعیت این ویروس به تعویق افتاده.برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی این انیمیشن می توانید ویدیو ی زیر را تماشا کنید.

دوستان،برای آشنایی با پاپ لاین این شرکت هم می توانید فیلم پشت صحنه ی ساخت فیلشاه را مشاهده کنید.

و اما سخن پایانی.این متن معرفی و تا حدی نقد و بررسی،از روی تعدادی گزارش خبرگزاری ها،تعدادی عکس و تعدادی ویدیو نوشته شده و کامل نیست.انشاالله با اکران این اثر نقد و بررسی کامل منتشر خواهد شد.

سایت شرکت هنرپویا

اینستاگرام هنرپویا

ایمیل هنرپویا: info@honarpooya.ir



اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 10 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید

پست های مرتبط