میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
Faceware و آشنایی بیشتر با نرم افزارهای Retargeter و Analyzer
محسن امیدوار
پنج‌شنبه 24 اسفند 1391
9,596 بازدید
ذخیره
پنج‌شنبه 24 اسفند 1391

Faceware و آشنایی بیشتر با نرم افزارهای Retargeter و Analyzer

با سلام
پیشاپیش عید نوروز رو تبریک عرض میکنم و سال خوبی رو برای همه ایرانیان آرزو میکنم.
پست امروز رو با معرفی دو ابزار کاربردی از شرکت Faceware آغاز میکنم. لازم به ذکره مصطفی رضایی عزیز مطالبی رو در مورد Faceware در سایت قرار داده بود که پیشنهاد میکنم قبل از خواندن این مقاله حتما سری به این مقاله ها بزنید:
  1. نگاهی به FACEWARE
  2. تکنولوژی انیمیشن چهره
هدف از این مقاله آشنایی بیشتر با این ابزاره و در مطالب قبلی به خوبی این ابزار معرفی شده.
ابزارهای Faceware در تمامی محصولات Autodesk نظیر Maya ، 3ds Max، Softimage XSI،Motion Builder و .. قابل استفاده است . با استفاده از Retargeter و Analyzer میتوان انیمیشن زیبا و دقیقی از صورت کاراکتر با استفاده از فایلهای ویدیویی تهیه کرد.
 
Faceware و آشنایی بیشتر با نرم افزارهای Retargeter و Analyzer
 
این فایلها بهتره که با ابزار (Head-Mounted Camera (HMC تولید شده باشه چون امکانات بهتری را برای استفاده در نرم افزارهای شرکت Autodesk فراهم میکنه و در واقع HMC حرکات صورت رو برای استفاده در نرم افزارهای سه بعدی بهینه سازی میکنه.
البته این به این معنا نیست که برای استفاده ازFaceware حتما باید از HMC استفاده کرد حتی با یک گوشی موبایل با کیفیت هم میتوان فایل ویدویی تهیه کرد و در ریگ صورت از آن استفاده کرد یکی از مزیتهای خوب نرم افزارهای Faceware استفاده از فایلهای ویدئویه و نیازی به مارکرهایی که در ابزارهای موشن کپچر استفاده میشه نداره.

برخی از پروژه های که از ابزار Faceware برای ریگ صورت استفاده کرده اند :
  • assassins creed - brotherhood Faceware و آشنایی بیشتر با نرم افزارهای Retargeter و Analyzer
  • assassins creed II
  • GTA IV و اکثر نسخه های gta
  • crysis 2
  • crysis 3
  • harry patter
  • meet dave
  • blur
  • nba
  • bully
  • flash point 24
  • call of duty
  • getaway lair spy
  • و ...

Analyzer

Faceware و آشنایی بیشتر با نرم افزارهای Retargeter و Analyzer

آنالیزر یک ابزار رایگان است و میتوانید از این لینک آنرا دریافت کنید . آنالیزر با دریافت یک فایل ویدیویی از صورت یک بازیگر، اقدام به تجزیه و تحیلیل و Tracking آن نموده و اطلاعات بدست آمده ازآنالیز صورت را به صورت یک فایل آماده برای ریگ Rig نمودن صورت تولید میکنه. آنالیزر کار بررسی حرکات صورت رو بر عهده میگیره و صرفا هیچ ریگینگی رو انجام نمیده آنالیزر حرکات صورت رو پردازش و ترکینگ میکنه و برای استفاده در Retargeter با فرمت IMDP ذخیره میکنه آنالیزر هیچ محدودیتی در فایلهای ویدئویی نداره و میتوانید از چندین فایل ویدوئی استفاده کنید و حرکات را باهم ترکیب کنید. بعد از اینکه توانستید حرکات را با استفاده از آنالیزر ترک Trackکنید ادامه کار را به Retargeter بسپارید.


Retargeter


Faceware و آشنایی بیشتر با نرم افزارهای Retargeter و Analyzer

ریتارگتر به صورت پلاگین بر روی نرم افزارهای شرکت اتودسک نصب میشه. با استفاده از اطلاعات بدست آمده از Analyzer میتوانید به راحتی نقاط Track شده از روی تصویر را به بخش های مختلف صورت نسبت دهید. همچنین امکان تنظیم صورت در مدل سه بعدی توسط ریتارگتر Retargeter امکان پذیر خواهد بود.

Faceware و آشنایی بیشتر با نرم افزارهای Retargeter و Analyzer

در صورتی که لرزش و یا مشکلی در زمان Track شدن داشته باشد و آن مشکل به صورت و مدل سه بعدی منتقل شود، میتوانید با استفاده از توابع Retargeter آن را اصلاح نمایید. محیط Curve editor در Retargeter به شما کمک خواهد کرد که از توانایی های این نرم افزار نهایت استفاده را ببرید. با توجه به اینکه Retargeter در حالت Pose-Based کار میکند شما میتوانید حالات مختلفی را بروی صورت ذخیره و به صورت مداوم از آنها استفاده نمایید. حتی میتوانید در اصلاح نقاط از Pose های قبلی استفاده کنید .



اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 26 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید

پست های مرتبط