میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
معرفی پلاگین Terrain
محسن امیدوار
یکشنبه 1 بهمن 1391
17,019 بازدید
ذخیره
یکشنبه 1 بهمن 1391

معرفی پلاگین Terrain

درود بر همه کاربران عزیز و دوستداران دنیای سه بعدی
اولین پستم در سایت رو با معرفی یک پلاگین کاربردی آغاز میکنم
شاید مشکل بسیاری از سه بعدی کاران ساخت مناظر طبیعی،کوه ،آتشفشان و ... با کیفیت و دقت بالا باشه ،در این زمینه نرم افزارهای مختلفی وجود داره ،یکی از این نرم افزار ها vue است که قبلا آقای رضایی معرفی کردن،توضیحات بیشتر در مورد این ابزار را در لینک زیر مشاهده کنید :


یکی دیگر از این ابزارهای قدرتمند در این زمینه ترین هستش که به صورت پلاگین بروی نرم افزار تری دی مکس نصب میشه ، ترین به معنای عوارض زمینه و همانطور که از نامش پیداشت یک شبیه ساز بسیار خوب برای عوارض زمین است.

معرفی پلاگین Terrain ، پلاگین کاربردی در 3ds Max جهت ساخت زمین و محیط

یکی از قابلیتهای خوب این نرم افزار ایجاد محیط با استفاده از داده ها و اطلاعات واقعیه،با استفاده از گوگل ارث یا نرم افزار Google Maps Terrain Downloader و ... میتوان تکسچر تهیه نمود و به عنوان Displacement Map و ارتفاع دهنده سطح زمین استفاده کرد تا محیط دقیق تری را ایجاد کرد .
این پلاگین میتونه عکسهای تا اندازه 8000x8000 را به عنوان مپ ساپورت کنه ، بدیهی است که برای ایجاد محیط بزرگتر میتوان از چندین مپ استفاده کرد .

معرفی پلاگین Terrain ، پلاگین کاربردی در 3ds Max جهت ساخت زمین و محیط

با استفاده از قابلیت Terrain Meshمیتوان ارتفاع تکسچر ها را تنظیم نمود مثلا در ارتفاعات بالا از تکسچر سنگ استفاده کند و در ارتفاعات پایین از تکسچر چمن و یا از رنگ ها و مپ های مختلفی در ارتفاعات تعریف شده استفاده کرد.
این پلاگین قابلیت خروجی برای موتور بازی سازی یونیتی رو هم داره که میتونه برای کاربرانی که در زمینه بازی سازی فعالیت میکنن بسیار مفید باشه

معرفی پلاگین Terrain ، پلاگین کاربردی در 3ds Max جهت ساخت زمین و محیط
 
004
 

مطالب سایت رو بدون ذکر منبع (www.Mostafa3D.com) کپی نکنید !


اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 28 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید

پست های مرتبط