میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
ساخت مناظر طبیعی (بخش اول)
امیر حسام گل میرزایی
دوشنبه 25 شهریور 1392
10,653 بازدید
ذخیره
دوشنبه 25 شهریور 1392

ساخت مناظر طبیعی (بخش اول)

ساخت مناظر طبیعی همیشه دغدغه طراحان گیم و هنرمندان جلوه های ویژه است. مثلا در بازی اسکایریم شما محیط های بزرگی را تجربه می کنید و این مسئله زمانی جدی می شود که می خواهید بازیهای جهان باز را بسازید پس نیاز به انواع روش ها در ساخت محیط ها در سریعترین زمان ممکن برای طراحان حیاتی است .
در این سری مقالات بنده سعی دارم انواع روش های ساخت مناظر طبیعی را با شما به اشتراک بگذارم. پس بابنده همراه باشید.
  1. روش دستی : بهترین و دشوارترین روش می باشد که کمتر مورد استقبال قرار می گیرد ولی این روش بهترین بازده را به همراه دارد زیرا میتوان به کوچکترین جزییات دسترسی داشت. در این روش از مایا، مکس، بلندر و... استفاده میشود.
  2. مپ ارتفاع (Hight Map) : استفاده از مپ های ارتفاع که از نرم افزارها و نقشه های ارتفاع میتوان گرفت این گونه روش برای ساخت مناظر مطابق با واقعیت استفاده می شود مثلا بازی Gta نمونه ای بارز از اینگونه است.
  3. Tile : این روش درگیم های دوبعدی و ایزومتریک کاربرد دارد و برای ساخت های دوبعدی بسیار کارامد است نمونه بازی اولین نسخه ی ماریو است.
  4. نرم افزار های تخصصی : بیشتر افراد از این روش بهره میبرند. سرعت و کنترل کامل بر زمین ها از مزایای این روش است.

انواع نرم فزار های اختصاصی:


VUE

 
معرفی روش ها و نرم افزارهای ساخت مناظر طبیعی
 
کامل، قدرتمند و مخصوص کامپیوترهای قدرتمند است. حجم زیادی از پارامترها نشان از قدرت این نرم افزار دارد. استفاده ازمپ های ارتفاع، شبیه سازی اکوسیستم، انواع درختان، پوشش گیاهی و... گوشه ای از قابلیت های این نرم افزار است. البته این نرم افزار برای ساخت فیلم های بزرگ تدارک دیده شده مانند آواتار، تور، شرک، تن تن و ... که این نرم افزار تجاریست و به همین دلیل مورده استفاده بند زیاد قرار نگرفته و کمتر استفاده کرده ام.

Terragen

 
معرفی روش ها و نرم افزارهای ساخت مناظر طبیعی
 
از قابلیت های این نرم افزار node-based بودن و ساخت انواع اتمسفر است. موتور رندری فوق العاده اما کند داخلی نیز شامل قدرتهای آن می شود. در پروژه های بزرگی استفاده شده که می توان Oblivion، آلیس در سرزمین عجایب، ترون و... را نام برد. پارامترهای بالای آن برای سازندگان جلوه های ویژه عالی است. البته برای کامپیوترهای باقدرت بالا ساخته شده پس توقع سرعت در کامپیوترهای ضیعف را نداشته باشید و این نرم افزار نیز تجاریست.

در مقالات بعدی چند نرم افزار دیگر و چند آموزش در مورد طراحی منظره قرار خواهم داد.
نظرات شما باعث دلگرمی ماست.


اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 32 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید

پست های مرتبط