میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
Blender GIS
Meisam 3d Fox H
پنج‌شنبه 6 خرداد 1400
920 بازدید
ذخیره
پنج‌شنبه 6 خرداد 1400

Blender GIS

سلام دوستان

خوب تقریبان میشه گفت که همه شمایی که با نرم افزارهای 3D کار کردیدی با نقشه های GIS آشنا هستید اما بهتر اول GIS رو تعریف کنیم.

GIS

کلمه GIS کوتاه شده کلمه Geographic Information System هستش که یک سیستم رایانه ای است که اطلاعات ارجاع شده از نظر جغرافیایی را تجزیه و تحلیل و نمایش می دهد. از داده هایی استفاده می کند که به یک مکان منحصر به فرد پیوست شده اند.


خوب حالا که با مفهوم GIS آشنا شدید بهتر که از همین الان به شما دوستان، یک ابزار خوب رو معرفی کنم، BlenderGIS که یک ابزاری قدرتمند و متن باز هستش که با زبان برنامه نویسی Python برای نرم افزار Blender به صورت Add-one طراحی شده و شما می توانید با استفاده از این ابزار قدرتمند، از نقشه های GIS بدست آمده توسط Google و یا Bing و یا ... استفاده کنید و هر نقطه از این کره خاکی رو که دوست داشتید انتخاب کرده و آن را از حالت یک نقشه ساده 2D در آورده و آن را به یک جسم 3D تبدیل می کند، حالا می خواهد آن قسمتی که شما از نقشه انتخاب کردید یک شهر باشد و یا یک کوهستان و یا یک جزیره و یا ... برای شما در نرم افزار Blender ایجاد می کند.


من به شما پیشنهاد می کنم اگه می خواهید یک شهر و یا منطزه ای ایجاد کنید با Blender به شما پیشنهاد می کنم که حتما از BlenderGIS استفاده کنید.

برای دریافت BlenderGIS:

https://github.com/domlysz/BlenderGIS


برچسب ها:
Blender blendergis

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 8 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید

پست های مرتبط