میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
نرم افزار SpeedTree 9 منتشر شد
سه‌شنبه 28 دی 1400
در
اخبار دنیای CG

نرم افزار SpeedTree 9 منتشر شد

سه‌شنبه 28 دی 1400

روز گذشته شرکت IDV از نسخه 9 نرم افزار ساخت و شبیه سازی درخت یعنی SpeedTree رونمایی کرد. در این نسخه شاهد افزوده شدن یک مبدل Mesh جدید و چند تغییر مهم در بخش مدلسازی هستیم که در ادامه به معرفی برخی از این ویژگی های میپردازیم. پیش از هرچیز ازتون دعوت میکنم ویدیویی که این شرکت درخصوص SpeedTree 9 منتشر کرده رو ببینید.


Photogrammetry Conversion

همونطوری که در بالا هم اشاره کردم و احتمالا در ویدیو هم دیدید در این نسخه شاهد یک Mesh Converter جدید هستیم که شما با کمک اون میتونید مدلهای photogrammetry scans رو به یک آبجکت استاندارد در محیط نرم افزار SpeedTree تبدیل کنید. به این معنی که مدلهای تبدیل شده همگی کاملا قابل ادیت و ویرایش در خود نرم افزار SpeedTree خواهند بود و شما میتونید به سادگی اونها رو ویرایش کنید.


Freehand Creation


اما ویژگی های بعدی در نسخه جدید نرم افزار اسپیدتری یعنی SpeedTree 9 اختصاص داره به مدلسازی و متد جدیدی در مدلسازی و خلق درختان سه بعدی در این نرم افزار اضافه شده که اونو Freehand Creation نام گذاری کردن. این قابلیت مدلسازی بصورت Freehand دو نتیجه مهم رو میتونه برای کارهاتون به همراه داشته باشه. قدرت مدلسازی دقیق و پر جزئیات برای خلق یک درخت کامل و بی نقص و ساخت درختان زیاد با سرعت زیاد و بدون وقفه. به عبارتی این متد جدید Freehand سرعت عمل بالا در کنار دقت زیاد رو براتون به همراه میاره.

شما با کمک این متد جدید میتونید تنه و شاخه ها رو ترسیم کنید، اونها رو خم کنید، جزئیات بیشتر رو بصورت sculpt روی مدل حکاکی کنید و از پایین تا بالای مدل خودتون رو تا مرحله Vertex ویرایش کنید.


Powerful Performance


پرفورمنس قوی و بالا بردن کیفیت در رندر و شبیه سازی ها یکی دیگه از مهمترین ویژگی های جدید SpeedTree 9 به حساب میاد که کمپانی IDV در این نسخه تمرکز ویژه ای روی اون داشته. درحال حاضر پرفروش ترین بازی های AAA مبتنی بر همین نرم افزار فضاسازیشون انجام میشه و این شرکت خیلی خوب میدونه برای باقی موندن در مارکت باید کیفیت شبیه سازی های پیچیده باد، تنظیمات دقیق LODs و کیفیت rendering در فضاها با مقیاس بالا رو افزایش بده. از همین رو SpeedTree SDK در نسخه 9 دستخوش تحولات زیادی در قدرت Performance شده که خیلی زود نتیجه این افزایش Performance رو میتونیم در بازی های آینده کمپانی ها مشاهده کنیم.


Accessible Pricing


اما درخصوص لایسنس ها و قیمت هم توی SpeedTree 9 شاهد تغییراتی هستیم. از این پس نسخه Games و Cinema هردو یک قیمت رو دارن و تفاوتی در لایسنس این دو نخواهد بود. همچنین قیمت لایسنس Indie هم از این پس 19 دلار در ماه خواهد بود. البته نسخه Enterprise هم با قیمت های نسبی بسته به مقیاس تیمی که قصد استفاده از این لایسنس ویژه رو داره در اختیارشون هست که البته این لایسنس پشتیبانی و ویژگی های منحصر به فردی داره.


اطمینان دارم که SpeedTree 9 هم مثل نسخه های قبل میتونه جوابگوی نیاز کاربران خودش باشه. این نرم افزار مسیر توسعه خودش رو بر اساس نیاز کمپانی های بزرگ بازی سازی و سازنده جلوه های ویژه بصری داره میره و هربار که نسخه جدیدی رو ارائه میده شاهد ویژگی هایی در اون هستیم که پیش تر نیاز یکی از این شرکت ها بوده و از این پس همه کاربران میتونن ازش استفاده کنن.

به نظرم رویه ای که IDV برای SpeedTree در پیش گرفته خیلی مثبت و آینده داره ...

نظر شما رو هم دوست دارم بدونم ... حتما نظرتون رو با ما درمیون بگذارید

راستی اگه دوست دارید با این نرم افزار کار کنید ما توی بخش آکادمی قبلا دوره ای رو برای اون منتشر کردیم که اگه تمایل داشتید حتما سری به دوره آموزش کامل نرم افزار SpeedTree در بخش آکادمی بزنید.

یاحق

مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 6 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید