میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
معرفی ابزار KinetiX
سه‌شنبه 25 خرداد 1400
در
معرفی ابزار

ساخت انیمیشن فقط با یک ویدیو

سه‌شنبه 25 خرداد 1400

در اینجا قصد دارم یه ابزار جدید و فوق العاده در حوزه انیمیشن سازی رو بهتون معرفی کنم. خیلی وقته که توی سایت معرفی ابزار نداشتیم و دیگه دلم برای این سری از مطالب تنگ شده بود. ما همیشه در این سری از مطالب سعی میکردیم که یک ابزار جدید و البته کاربردی رو خدمتتون معرفی کنیم و پس از اون با قرار دادن لینک دانلود امکان استفاده از اون رو هم براتون فراهم کنیم. اما امروز میخوام ابزار نوپا و جدیدی رو خدمتتون معرفی کنم که نیاز به دانلود و نصب نداره و کاملا آنلاینه.

دنیای انیمیشن سازی همیشه جالب و جذاب بوده. هنوز بخاطر دارم که وقتی برای اولین بار تکنولوژی Faceware معرفی شد توی سایت (روزهای اول سایت بود) دربارش مقالات مختلفی رو داشتیم و مورد استقبال خوبی هم قرار گرفت. تنها مشکل درباره این تکنولوژی این بود که اون زمان انحصاری بود و کسی برای استفاده به سادگی بهش دسترسی نداشت. البته بعد از مدتی برای عموم آزاد شد اما سخت افزارهای خاصی رو نیاز داشت که تهیه اون سخت افزارها کمی دشوار بود و به همین خاطر اونطوری که باید توی خیلی از کشورها مورد استفاده قرار نگرفت. اما ابزاری که قصد دارم امروز اونو معرفی کنم دیگه انحصاری نیست و البته سخت افزاری خاصی هم نیاز نداره. درواقع این ابزار فقط با یک ویدیوی ساده و چندتا کلیک میتونه انیمیت کاراکتر رو تشخیص و تا حد زیادی اونو شبیه سازی کنه. در ادامه با این ابزار آشنا میشیم.


سیستم Kinetix چیست ؟

اگه بخوام سیستم نوظهور Kinetix رو شرح بدم میتونم اونو توی یک جمله خلاصش کنم "مسیر جدید ساخت انیمیشن برای ذهن های خلاق" البته نباید فراموش کنیم که این سیستم تازه اولین نسخه بتای خودش رو عرضه کرده و هنوز خیلی جای پیشرفت داره. بقولی میشه گفت که هنوز مسیر طولانی رو پیش رو خواهد داشت.

بصورت مختصر و مفید میتونم اینطوری شرح بدم که ساخت یک انیمیشن در سیستم Kinetix فقط با یک ویدیوی معمولی انجام میشه. فقط کافیه یک ویدیو از اکت و بازی بازیگر خودتون رو با شرایط نوری و رنگی مناسب که در ادامه دربارش بیشتر توضیح میدم، تهیه کنید. این سیستم با کمک همون ویدیو حرکات بازیگر رو تشخیص میده و شبیه ترین حالت حالت انیمیشن به اون ویدیو رو برای شما بازسازی میکنه.


فقط 3 قدم تا انیمیت نهایی


پروسه ساخت انیمیشن در سیستم Kinetix توی 3 مرحله بسیار ساده انجام میشه. در قدم اول فقط کافیه تا ویدیویی که برای ساخت انیمیت اون آماده کردید رو توی این سیستم ابری آپلود کنید. در قدم دوم سیسم پس از import کردن ویدیو شما شروع به پردازش ویدیو میکنه و در مدت زمان کوتاهی خروجی انیمیت شما رو بر روی یک کاراکتر Sample به شما نمایش میده که درصورت نیاز میتونید اونو ویرایش کنید. و البته قدم سوم هم خروجی گرفتن از کار هست که شما میتونید انیمیت خودتون رو در قالب 2 فرمت fbx برای نرم افزارهایی مثل مایا و تری دی مکس و glb برای نرم افزار بلندر export بگیرید.


سادگی و سرعت


در این سیستم 2 عامل بعنوان مهمترین ویژگی های کلیدی ذکر شده. سادگی و سرعت در فرآیند انیمیت که این ویژگی ها کار رو برای کسانی که قصد دارن به سرعت به نتیجه برسن خیلی کمک بزرگی میکنه. پس از import ویدیوی مورد نظر فرایند تنظیم انیمیت به سادگی هرچه تمام تر انجام میشه و فقط با چند کلیک میتونید اون انیمیت رو به کاراکتر انتقال بدید.


بدون نیاز به نصب ! (فعلا رایگان ...)

اما در انتها لازم میدونم به این نکته اشاره کنم که سیستم Kinetix به نصب هیچگونه نرم افزاری نیاز نداره و این پلتفرم بصورت کامل بر بستر وب قرار داره. شما تمامی پروسه 3 مرحله ای که در بالا بهشون اشاره شد رو میتونید بصورت کاملا Real Time بر روی این سیستم cloud-based اجرا و مدیریت کنید.

نکته دیگه ای که باید بهش اشاره کنم موضوع قیمت و پلن های این پلتفرم هست. درحال حاضر تمامی دوستان میتونن بصورت رایگان (البته محدود) از این سیستم استفاده کنند. ولی بصورت کلی شرکت ارائه کننده پلن های تجاری این سیستم رو در 4 قسمت تفکیک کرده که توی تصویر زیر میتونید اونها رو ببینید.



همین الان تستش کنید ...


این سیستم درحال حاضر بصورت رایگان در اختیارتون هست و میتونید با یک عضویت ساده ازش استفاده کنید و اونو تستش کنید. پیشنهاد میکنم که از دستش ندید

Kinetix

امیدوارم که از این مطلب لذت برده باشید

نظرتون رو برام درباره این سیستم بنویسید ...

یاحق

مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 14 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید