میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
V-Ray 3.3 ! آپدیتی به سرعت 200 کیلومتر!
سیدعارف رضوی
چهارشنبه 2 دی 1394
12,373 بازدید
ذخیره
چهارشنبه 2 دی 1394

V-Ray 3.3 ! آپدیتی به سرعت 200 کیلومتر!

سلام خدمت همه هنرمندان عزیز. توی این مقاله سعی داریم به بررسی سومین آپدیت انجین وی ری (Service Pack 3) اشاره کنیم که با عنوان قابل توجه آپدیتی بزرگ برای افزایش سرعت رندر از 20 تا 50 درصد!!! مواجه می شیم. شاید با دیدن این عنوان اولش فکر کنیم خواب هستیم یا بیدار! شاید میشه موضوع مسابقه خوابمون رو گسترش بدیم! کاشکی رندری بگیریم که با یه فوت تصویر بیاد جلو، اما جالب اینجاست همه ما حتی توی خوابمون هم زمان رندر داریم! حتی بعضی اوقات بدتر از واقعیت! بگذریم ...
مطمئنم وقتی شما هم اولین بار دمو تبلیغاتی این نسخه از وی ری رو ببینید آنچنان محو میشین که بعد از 3 دقیقه تنها چیزی که بعد از اتمام فیلم می مونه یه لبخند زیبا برای روی لباتون هست!

V-Ray 3.3

افزایش سرعت 20 تا 50 درصدی در اکثر صحنه ها ! اولین چیزی که توی این آپدیت مطرح میشه معرفی انجین تصویر ساز (image sampler) جدید با نام variance-based adaptive sampler هست. بنا به گفته شرکت سازنده، الگوریتیمی جدید برای گرفتن رندری سریع تر با تنظیمات ساده تر هست. نکته جالب توجه اینجاست که توی این انجین تصویر ساز دیگه نیازی به مدیریت subdivis توی تنظیمات نور و متریال نداریم. به نظر میرسه میشه خیلی سریع تر به کیفیت مطلوب رندر دست پیدا بکنیم.
 
دلایل ارائه شده برای این افزایش سرعت
  • انجین Variance-based adaptive sample با نام اختصاری VBAS
  • سمپل سازی بهتر در نقاط تاریک و سرعت بیشتر از نقاط اوربرایت
  • سازگاری بیشتر در شناسایی نویز تصویر
  • وابستگی کمتر به تنظیمات نور و متریال برای رندر نهایی
  • بهینه شدن لایه آلفا مخصوصا در صحنه های دارای عمق میدان و موشن بلر
  • سازگاری این موتور جدید با حالت براکت و progressive

قرار گرفتن انجین VBAS بصورت پیش فرض

01-vray33-new-features-variance-based-adaptiv
 
آیتمی که برای خود من جالبه Automatic Subdivis Sample هست. به نظر میرسه دیگه نمیشه بصورت دستی subdivis نور و متریال رو تنظیم کرد. اگه توی تصویر بالا دقت بکنین با این که هر 2 توی زمان یکسان هست اما سمت راستی کیفیت بهتر و نویز کمتری داره.

Ray Traced Rounded Corners

02-vray33-new-features-raytrace-round-corner
 
قابلیت جدید برای گرد کردن گوشه آبجکت ها. توی این قسمت پیشرفت خیلی محسوس هست. این تکنولوژی اولین بار توسط Nvidia ابداع شد. بنا به گفته شرکت سازنده قابلیت شناسایی بسیار دقیق در ساده و پیچیده داره. حتی جالب هست از vray proxy – vray displacement و... پشتیبانی میکنه.

New Sky Model and Aerial Perspective

03-vray33-new-features-sky
 
مدل جدید آسمان وی ری با نام Hosek sky model که از عکس کاملا مشهوده. جالب هست که خودش طبق پرسپکتیو دوربین شما مه و اتمسفر میسازه. طوری که بهش عدد فاصله از دوربین و... میدیم و نتیجه بسیار زیبا !!!

Triplanar Mapping

الگوریتیمی برای مدیریت uv هست که میشه گفت نیاز ما به uvw map رو کاهش میده. گفته شده از شکل های بسیار پیچیده procedural geometry پشتیبانی میکنه.

Improved V-Ray Clipper with Render-Time Booleans

04-vray33-new-features-clip
 
خلاصه کلام قابلیت برش جسم با الگوریتم vray clipper دیگه با صفحه نیست ! بلکه با جسم هم ممکن شده !

Stochastic Flakes

05-vray33-new-features-flake
 
ایجاد افکت درخشش برای متریال هایی نظیر برف، رنگ ماشین و...

 
ویژگی های ارتقا یافته Updated Features

Global Illumination

06-vray33-new-features-light-cashe
 
بهینه سازی زیادی در نورپردازی انجام شده. گفته شده در مورد رندر داخلی خیلی موثر خواهد بود. قابلیت استفاده Light cache از رندر تحت شبکه (مزرعه رندر - Render Farm) جهت کاهش زمان رندر.

GPU Rendering  (توسعه های بخش V-Ray RT)

07-vray33-new-features-muti
 
این بخش مربوط به گزینه های اضافه شده به حالت GPU توی تنظیمات Real time هست. بعضی از مپ های معروف مثل MultiTexture, VRayMultiSubTex, ColorCorrection و... اکنون در حالت RT پشتیبانی میشن. البته پشتیبانی المانهای جدید بخش RT به همینجا ختم نمیشه و بخش های VRayFur، VRayPlane و همینطور پشتیبانی از آبجکت های پروکسی شده شامل Hair و particle نیز از دیگر توسعه های بخش V-Ray RT بحساب میاد.
 
08-vray33-new-features-vray-rt
 
و بعنوان آخرین گزینه این بخش شاید بتونم به لیست استثناعات منابع نوری (Light include/exclude lists) اشاره کنم که این بخش هم از این پس در لیست موارد قابل پشتیبانی در بخش RT خواهد بود.

Progressive Sampler

اما درخصوص توسعه ها و تغییرات ایجاد شده در انجین Progressive، ظاهرا سیستم dynamic noise بهینه شده و بخش Sub pixel mapping که توی Color map هست نیز از این توسعه ها بی نصیب نبوده و البته شاید بعنوان مهمترین توسعه این بخش بشه به استفاده بهینه از منابع CPU برای پردازش بهتر اشاره داشت.

Volume Rendering

09-vray33-new-features-probabilistic
 
همچنین سیستم رندرهای ابر و مه و... (Volume Rendering) درحال حاضر از قابلیت probabilistic پشتبانی میکنه.اگر خاطرتون باشه یکی از تغییرات بزرگ V-Ray 3 این سیستم بود. طوری که اگه توی صحنه هاتون 1000 تا لامپ داشته باشین و این عدد رو روی 15 بزارین انگار 15 تا نور دارین و عملا برآیندی از همه نورها میشد. البته توی نورهای IES خرابی به بار میاورد و من شخصا همیشه خاموش می کنم. ظاهرا این موضوع توی سرعت رندر دو برابری تاثیر داشته.

Geometry

10-vray33-new-features-instecer
 
بالا رفتن سرعت رندر proxy ، instances و همچنین پلاگین معروف Forest pack
 
11-vray33-new-features-forest

V-Ray Frame Buffer

12-vray33-new-features-vray-frame-buffer
 
تغییرات frame buffer به نوبه خودش جالب هست. وقتی 2 تا رندر رو بخوایم مقایسه کنیم تنظیمات رندر هر کدوم به نمایش در میاد. همچنین در این نسخه جدید میشه تنظیمات پنل color corrections و LUT رو ذخیره و دوباره ازشون استفاده کرد.
 
13-vray33-new-features-vray-frame-buffer

 
در پایان از شما دعوت میکنم ویدئویی که توسط کمپانی Chaos پخش شده ببینید.
 



اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 61 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید

پست های مرتبط