میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
تکسچر حرفه ای و رایگان از کجا بگیریم ؟
مصطفی رضائی
شنبه 10 اردیبهشت 1401
5,278 بازدید
ذخیره
شنبه 10 اردیبهشت 1401

تکسچر حرفه ای و رایگان از کجا بگیریم ؟

سلام دوستان. در این پست قصد دارم باهم بررسی کنیم تکسچر حرفه ای و رایگان از کجا بگیریم و با بهترین سایت های این حوزه که درحال حاضر محتوای رایگان و حرفه ای رو ارائه میکنن آشنا میشیم.

بدون شک برای شما هم پیش اومده که حین انجام یه پروژه به تکسچر نیاز داشته باشید و احتمالا در اکثر این مواقع دست به دامن گوگل میشید و خب طبعا تصاویری هم که گوگل در اختیارتون میگذاره عمدتا این تصاویر حرفه ای نیستن و از کیفیت مناسبی برخوردار نیستن و یا بعضا نیاز به مپ های دیگری از اون تکسچر دارید مثل Normal و ... که در اینصورت باید اونها رو خودتون بصورت دستی ایجاد کنید.

اما امروز من در این پست قصد دارم 8 سایت برتر برای دانلود تکسچر رایگان رو خدمتتون معرفی کنم. حتما این پست رو ذخیره کنید چون مطمئنم که بعدا خیلی نیازتون میشه.

1. Quixel Megascans


سایت Megascans مجموعه ای از حرفه ای ترین تکسچرها با کیفیت بالا به همراه Map های مورد نیاز رو در خودش داره. استفاده از این سایت درحال حاضر رایگانه و شما میتونید بصورت کامل از محتوای اون استفاده کنید.

مشاهده سایت Quixel Megascans

2. ambientCG



سایت ambientCG که پیش تر با نام (CC0 Textures) شناخته میشد یکی دیگه از سایت های بزرگ دانلود تکسچر حرفه ای هست که شما میتونید هم تکسچر، متریال و HDRI های خودتون رو از اونجا دانلود کنید.

مشاهده سایت ambientCG

3. Poly Haven



سایت Poly Haven یکی از دوست داشتنی های این حوزه در زمینه دانلود تکسچرهای رایگان هست که یک فضای بسیار گرافیکی و زیبایی رو داره. همچنین شما در سایت Poly Haven میتونید تکسچر، HDR و مدلهای مدنظر خودتون رو بصورت رایگان دانلود کنید.

مشاهده سایت Poly Haven

4. ShareTextures



سایت ShareTextures یکی دیگه از سایت های ارائه تکسچر رایگان برای هنرمندان مستقل هست که شما میتونید تکسچرهای مد نظر خودتون رو با کیفیت عالی از این سایت دانلود کنید. همچنین در این سایت میتونید به مجموعه ای از شیدرهای Sbsar هم دسترسی داشته باشید.

مشاهده سایت ShareTextures

5. Textures



سایت Textures رو میشه بعنوان بزرگترین و حرفه ای ترین سایت در این زمینه به حساب آورد که البته این سایت کاملا رایگان نیست. سایت Textures بعنوان یک سایت پولی به حساب میاد ولی برای کاربرانی که اکانت Free دارن هم در طول شبانه روز تعداد محدودی قابلیت دانلود درنظر گرفته. پیشنهاد میکنم این آرشیو بزرگ رو از دست ندید.

مشاهده سایت Textures

6. 3Dxo



سایت 3Dxo یکی دیگه از سایت های دانلود تکسچر به حساب میاد. توی این سایت میتونید تکسچرهای خودتون رو با کیفیت بالا دانلود کنید. که البته این سایت هم صرفا تکسچر نیست و میتونید مدلهای آماده موردنظر خودتون رو هم از اون دانلود کنید. 

مشاهده سایت 3Dxo

7. Texture Ninja


سایت Texture Ninja تمرکز خودش رو بر روی بافت محیط و Environment گذاشته و شما اگه طراح فضای سه بعدی هستید احتمالا از این سایت برای تکسچرهای مورد نظر خودتون به خوبی میتونید استفاده کنید. یادتون نره که این سایت هم کاملا رایگانه و شما میتویند از تکسچرهایی که میگیرید توی تمامی پروژه های خودتون بصورت کاملا رایگان استفاده کنید.

مشاهده سایت Texture Ninja

8. TextureLib


سایت TextureLib همونطوری که از اسمش هم پیداست یک کتابخانه از تکسچرهای رایگان و با کیفیته که البته صرفا تکسچر اصلی رو (بدون Map) در اختیار شما میزاره و البته شاید لازم به ذکر نباشه که این سایت هم بصورت کامل رایگانه و از محتوای اون میتونید به راحتی توی تمامی آثار خودتون استفاده کنید.

مشاهده سایت TextureLib

دوستان عزیز یه نکته ای رو حتما توجه کنید که برای ورود و استفاده توی اکثر این سایت ها باید از پروکسی استفاده کنید. چون یا از این طرف مسدود شده و یا از اون طرف به کاربران ایرانی سرویس نمیدن. پس حتما یه پروکسی قدرتمند و قوی داشته باشید.

امیدوارم که این پست براتون مفید باشه

اگه شما هم سایت خفنی رو میشناسید که من توی این لیست جا انداختم توی کامنت ها برام بنویسید ...

یاحق



اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 9 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید

پست های مرتبط