میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
ثبت نام برای شرکت در رویداد SIGGRAPH 2022
دوشنبه 6 تیر 1401
در
اخبار دنیای CG

از SIGGRAPH 2022 چه خبر ؟

دوشنبه 6 تیر 1401

خب بالاخره بعد از 2 سال برگزاری مجازی رویداد SIGGRAPH کمپانی بزرگ ACM اعلام کرد که امسال این رویداد یعنی SIGGRAPH 2022 بصورت حضوری در ونکوور کانادا برگزار خواهد شد. و البته از همین چند روز پیش هم شاهد انتشار ویدیوهای تریلر بخش های مختلف هستیم که در ادامه حتما نگاهی هم به اونها خواهیم داشت. لازمه بگم خودمم به شخصه دلم برای پوشش خبرهای این رویداد دیگه تنگ شده بود. خیلی وقته که از این رویدادها دور بودم و سایت قدیم (Mostafa3D) هم دیگه در این خصوص آپدیت نمیشد و خبرها رو نمیتونستیم بروز کنیم و خیلی خوشحالم که دوباره درکنار همدیگه هستیم. خب اگه موافق باشید بریم ببینیم امسال تو سیگراف چه خبره ؟ با ما همراه باشید ...


دو سال بدون سیگراف (حضوری)


از ابتدای سال 2020 با همه گیر شدن ویروس کرونا کم کم شاهد لغو مراسم ها و کنفرانس ها در سراسر دنیا بودیم که SIGGRAPH هم از این قاعده مستثنی نبود. در همون سال رویداد اصلی SIGGRAPH 2020 و همینطور SIGGRAPH Asia 2020 بصورت حضوری برگزار نشدند ولی این مراسم بصورت مجازی برگزار شد. یعنی علاقمندان به شرکت در این رویدادها میتونستن طبق روال عادی با ثبت نام به ویدیوهای لایو استریم این رویداد بصورت زنده دسترسی داشته باشن و اونها رو مرور و بررسی کنن. این اتفاق در سال 2021 نیز افتاد و SIGGRAPH 2021 و همینطور SIGGRAPH Asia 2021 هم بصورت مجازی برگزار شد که بر اساس گفته کمپانی ACM استقبال خوبی هم از این رویدادها شد.


ثبت نام در SIGGRAPH 2022


شاید اطلاع داشته باشید که سیگراف امسال قراره در تاریخ 8 تا 11 August (برابر با 17 تا 20 مرداد) در ونکوور کانادا برگزار بشه. شاید این نکته هم براتون جالب باشه که بدونید امسال این رویداد همچنان پلن های حضور بصورت مجازی رو هم داره و کسانی که قصد مسافرت به کانادا رو ندارن میتونن با ثبت نام بصورت آنلاین در بسیاری از مراسم ها شرکت داشته باشن. درحال حاضر پلن های ثبت نام برای شرکت (هم بصورت حضوری و هم مجازی) در این رویداد مشخص شده و علاقمندان با مراجعه به سایت SIGGRAPH میتونن پلن مورد نظرشون رو مشخص کنن.

پلن های تهیه بلیط برای حضور در این رویداد در 5 نوع درنظر گرفته شده که شامل موارد زیر میشه:

  1. FULL CONFERENCE (هم حضوری و هم مجازی در تمامی برنامه ها) - قیمت از 1000 دلار
  2. VIRTUAL CONFERENCE (فقط مجازی برای اکثر برنامه‌هایی که قابلیت لایو استریم دارن) - قیمت از 825 دلار
  3. EXPERIENCE PLUS (مجموعه ای از کنفرانس ها هم بصورت مجازی و هم حضوری) - قیمت از 465 دلار
  4. EXPERIENCE (مجموعه ای از کنفرانس ها فقط بصورت حضوری) - قیمت از 210 دلار
  5. EXHIBITS ONLY (صرفا در نمایشگاه سیگراف فقط حضوری) - قیمت از 30 دلار

جدل ریز برنامه ها برای هر پلن رو هم در تصویر زیر متونید مشاهده کنید که البته FULL CONFERENCE شامل همه برنامه ها میشه :


اگه تمایل دارید به ونکوور برید و یا اینکه بصورت مجازی در این رویداد شرکت داشته باشید برای تهیه یکی از این پلن ها به لینک Register سایت SIGGRAPH مراجعه و راههای خرید اونها رو در انتهای صفحه میتونید مشاهده کنید. 


ویدیوی Technical Papers

اگه از دنبال کنندگان اخبار SIGGRAPH توی سایت باشید دیگه باید با بخش Technical Papers به خوبی آشنا شده باشید. این بخش مجموعه ای هست از جدیدترین تکنولوژی ها که توسط افراد متخصص از سراسر دنیا برای این رویداد ارسال میشه که اصطلاحا به اونها Technical Papers میگن. از بین Paper های ارسالی معمولا بهترین ها و جذاب ترین ها انتخاب میشن و درنهایت توی یک ویدیویی با عنوان Technical Papers Preview به نمایش گذاشته میشه و درباره تک تک اونها توی کنفرانس های اصلی صحبت و بررسی میشه.

پیشنهاد میکنم ویدیوی جذاب امسال رو در این بخش از دست ندید :


ویدیوی Art Papers

دومین ویدیوی پیشنمایشی که از این رویداد منتشر شده مربوط میشه به بخش Art Paper که این قسمت هم شباهت های زیادی به همون Technical Papers داره ولی با این تفاوت که اینبار Paper های ارسالی در زمینه هنری است. یعنی دیگه موضوعات فنی مدنظر نیست و بیشتر به موضوعات علوم هنری، بصری، دیزاین و تکنولوژی هایی از این قبیل مربوط میشه.

این ویدیوی جذاب رو هم از دست ندید :


دوستان امسال با راه اندازی سایت جدید و شروع فعالیت هامون این قول رو میتونم بهتون بدم که با پوشش خبری کامل SIGGRAPH 2022 در خدمت شما خواهم بود. البته این نکته رو هم فراموش نکنید که سایت جدید بخشی رو داره با عنوان ویدیو بلاگ که سعی میکنم بسیاری از ویدیوهایی که معمولا توی این رویداد منتشر میشن رو در اونجا قرار بدم. پس حتما بخش های مطالب و ویدیو بلاگ سایت رو دنبال کنید.

همراه شما خواهیم بود ...

یاحق

مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 2 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید