میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
سایت CGSector راه اندازی شد ...
یکشنبه 2 خرداد 1400
در
اخبار سایت

سایت CGSector راه اندازی شد ...

یکشنبه 2 خرداد 1400

بعد از یکسال تحقیق، بررسی، طراحی و توسعه بالاخره سایت CGSector که درواقع میراث سایت قدیم خودش یعنی Mostafa3D هست بالا اومد و در این مطلب نخستین قصد دارم تا توضیحات درباره بخش های مختلف سایت خدمتتون ارائه کنم. امیدوارم که بتونم به شکل کامل و جامع این بخش ها رو خدمتتون توضیح بدم و در همین ابتدا هم بگم اگه هرگونه سوالی داشتید و یا با مشکلی مواجه شدید میتونید اونو از طریق روش هایی که در آخر مطلب خدمتتون عرض میکنم به دست ما برسونید، ما هم در اولین فرصت سعی میکنیم که این موارد رو بررسی کنیم.


در ابتدا ... چه خبر از دنیای CG توی این چند سال ؟

توی این چند سالی که فعالیتمون تقریبا صفر شده بود سعی کردم کم و بیش فعالیت های گروه ها و افراد مختلف در این حوزه رو زیرنظر بگیرم و ببینم چطور پیش میره. از همون سالهای 95-96 که تقریبا همه به سمت شبکه های اجتماعی رفتن ما هم رفته رفته فعالیتمون کمرنگ و کمرنگ تر شد تا جایی که این سالهای اخیر فعالیت خاصی رو در سایت نداشتیم. یه ویدیویی رو رکورد کردم و توضیحاتی رو در این خصوص ارائه کردم که ازتون دعوت میکنم اونو تماشا کنید. البته ببخشید که کمی طولانیه ولی خب نکاتی بود که لازم میدونستم باید توضیح داده بشه.


سایت Mostafa3D چی میشه ؟

این سوال خیلی از شما عزیزان بود که تکلیف سایت قبلی یعنی Mostafa3D چی میشه و اون قراره برای اون چه اتفاقی بیوفته ؟
خب باید بگم که تمام اطلاعات اون سایت به اینجا منتقل شده. این اطلاعات شامل تمامی مطالب، مقالات، پادکست ها، ویدیوها، آموزشها، آثار گالری، حساب های کاربری، دیدگاهها و ... می باشد که توی سایت قبل دیتایی بجز تاپیک های تالارگفتگو باقی نمونده. از همین رو بصورت مرحله به مرحله بخش های مختلف سایت قبل (Mostafa3D) از دسترس خارج و URL ها به این سایت هدایت خواهند شد. تنها بخشی که فعلا تا مدتی در سایت قبلی باقی میمونه قسمت تالار گفتگوست و از اونجایی که فضای گفتگو هنوز در این سایت مهیا نشده ناچار به نگهداری دیتاهای مربوط به این بخش هستیم که البته این قول رو میدم که این بخش هم در سایت CGSector بزودی راه اندازی خواهد شد.

نکته مهم درخصوص حساب کاربری !

از اونجایی که تمامی داده های سایت قبل به اینجا منقل شده، اطلاعات و محتوای هریک از کاربران هم به حساب کاربری اون متصل خواهد بود. اطلاعاتی نظیر آثار درج شده در تالارگفتگو، دیدگاههای ارسالی، مطالب و آموزشهای منتشر شده در بلاگ و ... از همین رو از کاربران عزیز میخوام که حتما با همون حساب کاربری قبلی وارد سایت بشن و تا اونجایی که مقدوره از ایجاد حساب کاربری جدید خودداری کنند. چراکه درصورت ایجاد حساب کاربری با User جدید دیگه امکان مدیریت پست های بلاگ و آثار گالریشون رو نخواهند داشت. این نکته رو هم اضافه درصورتی که هرگونه مشکلی با ورود و فعالسازی حساب کاربریتون داشتید حتما به آی دی تلگرام من (mostafa_rezaei_art) و یا ایمیل (mostafa3d2009@gmail.com) پیام بدید تا بصورت کامل راهنمایی های لازم رو انجام بدم.

پروفایل شما یک Portfolio کاملا حرفه ای و آنلاین


پروفایل شما در سایت CGSector یک پورتفولیوی کاملا حرفه ای و آنلاینه که آدرس اینترنتی اون بر اساس نام کاربری انتخابی ثبت میشه. بعنوان مثال درصورتی که نام کاربری شما amir تعریف شده باشه آدرس پروفایل شما (https://cgsector.com/profiles/amir) خواهد بود. شما میتونید این آدرس که برای هر کاربر بصورت منحصر به فرد تولید می شود رارو بعنوان پورتفولیوی خودتون داشته باشید و برای معرفی ارائه بدید. پس اگه آدرس شیک و خاص براتون مهمه و دوست دارید یه نام کاربری رند و خوب داشته باشید تا همه نام های کاربری پر نشده هرچه زودتر اقدام کنید :)
البته این نکته رو هم باید یادآوری کنم هر زمانی که دوست داشته باشید میتونید نام کاربری خودتون رو از بخش (ویرایش حساب کاربری) تغییر بدید. فقط باید به این نکته هم توجه داشته باشید که درصورت تغییر نام کاربری آدرس URL پروفایل شما هم تغییر میکنه و درصورتی که این آدرس رو در جاهای مختلف قرار دادید باید اونها رو هم ویرایش کنید.

اما در ادامه ببینیم این پروفایل شامل چه چیزهایی میشه ...

1. بیوگرافی

در بخش بیوگرافی شما میتونید توضیحاتی از خودتون رو داشته باشید. شامل نام، نام خانوادگی، شهر و کشور، بیوگرافی، مهارت های تخصصی و نرم افزارهای مورد استفاده هستن که تمامی این اطلاعات از بخش داشبورد / ویرایش حساب کاربری قابل تنظیم هستند. و البته این نکته رو هم یادآوری کنم که شما میتونید یک تصویر رو بعنوان تصویر پروفایل (آواتار) و یک تصویر دیگه رو هم بعنوان تصویر کاور پروفایلتون انتخاب کنید که اینکار به زیباتر شدن پروفایل شما خیلی خیلی کمک میکنه. پیشنهاد میکنم که برای عکس پروفایل از تصویر خودتون استفاده کنید چرا که اینکار به ارتباط بهتر سایر کاربران با شما خیلی خیلی کمک میکنه.

2. گالری

در این بخش تمامی آثاری که شما در بخش گالری با حساب کاربری خودتون منتشر کردید لیست میشه درست مثل یک گالری شخصی و کاملا حرفه ای و هر زمانی که دوست داشته باشید میتونید از بخش داشبورد هرکدوم از آثاری که مدنظرتون هست رو ویرایش و یا حذف کنید. مدیریت کامل آثار شما در اختیار شماست و شما روی تک تک اونها تسلط کامل دارید.

3. بلاگ

پست هایی که در بخش بلاگ منتشر کردید شامل مطالب، مقالات، آموزشها، پروژه ها، اخبار و ... همگی در این بخش لیست میشه و درست مثل یک بلاگ شخصی اونها رو میتونید توی پروفایل شخصی خودتون داشته باشید. هر فردی که به پروفایل شما بیاد میتونه مجموعه ای کامل از پست های شما رو هم ببینه و البته لازمه این نکته رو هم بگم که این بخش هم درست مثل گالری مدیریتش کاملا دست خود شماست و شما میتونید از بخش داشبورد تمامی پست های بلاگ خودتون رو ویرایش و یا درصورت نیاز حذف کنید.

4. ارتباط

آخرین قسمت پروفایل هم اختصاص داره به راههای ارتباطی شما که این راهها میتونه شامل ایمیل، سایت و آدرس پروفایل شما در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک، لینکدین و ... باشه. بدون تردید هر فردی بعد از بررسی همه بخش های پروفایل شما به دنبال راه ارتباطی با شما خواهد بود و این شبکه های اجتماعی یکی از بهترین راهها برای تماس هستند. این موضوع رو هم باید یادآوری کنم که تنظیم راههای تماس موجود در پروفایل شما هم از بخش (ویرایش حساب کاربری) انجام میشه و درصورتی که میخواید ایمیل شما هم در این بخش نمایش داده بشه فقط کافیه به بخش تنظیمات برید و در بخش حریم خصوصی تیک مربوط به نمایش ایمیل رو فعال کنید.

داشبورد حساب کاربری


برای هریک از کاربران عزیز بخشی بعنوان داشبورد وجود داره که تمام تنظیمات و مدیریت حساب کاربری، پست های ارسالی در بلاگ، آثار ارسالی در گالری و... در این بخش وجود داره که در ادامه سعی میکنم بخش های اصلی این داشبورد رو خدمتتون معرفی کنم تا با روند و رویکرد استفاده از این بخش بیشتر آشنا بشید و استفاده از داشبورد براتون ساده تر بشه.

1. صفحه اصلی داشبورد

در صفحه اصلی داشبورد کاربری گزارش هایی در اختیارتون قرار میگیره. گزارش هایی نظیر آمار بازدید از پروفایل شما، تعداد آثار شما در گالری، تعداد پست های شما در بلاگ، تعداد دیدگاه های شما در سایت، نمودار بازدید از پروفایل شما، نمودار آثار ارسالی و پست های بلاگ، نمودار کامنت های ارسالی، آخرین پست های بلاگ، آخرین آثار گالری و ... می باشد.

2. فهرست اعلان ها

در این بخش آخرین اعلان های دریافتی شما (نوتیفیکیشن ها) لیست میشن و میتونید اونها رو ببینید.

3. ویرایش حساب کاربری

تمامی اطلاعات حساب کاربری شما در این بخش قابل ویرایش هستند، اطلاعاتی نظیر نام، نام خانوادگی، کشور، شهر، ایمیل، نام کاربری، رمز عبور، بیوگرافی، مهارت ها، نرم افزارها، اطلاعات تماس و راه های ارتباطی در این قسمت قابل ویرایش هستند. البته این بخش به همینجا ختم نمیشه و شما میتونید تصویر پروفایل (آواتار) و تصویر کاور پروفایلتون رو هم آپلود و تنظیم کنید.

4. بلاگ من

در این بخش پست های بلاگ شما نمایش داده میشن و شما میتونید اونها رو ویرایش و یا حذف کنید. و البته امکان ساخت پست جدید هم در این بخش میسره و فقط با چند کلیک ساده میتونید پست بلاگتون رو ارسال و توی سایت منتشر کنید.

5. گالری من

در بخش گالری در هم مدیریت کاملی رو خواهید داشت بر روی آثار ارسالی در بخش گالری. کاربران عزیز میتونید تمامی آثار ارسالی خودتون رو در این بخش ویرایش و یا حذف کنید. لازمه اینم بگم که از این بخش میتونید اثر جدیدی رو هم در گالری منتشر کنید.

6.علاقه‌مندی ها

بخش علاقه‌مندی ها بعنوان بوکمارک سایت هست و تمامی بخش های سایت شامل مطالب، بلاگ، ویدیوبلاگ، آکادمی و گالری امکان ذخیره سازی پست ها در اون ها وجود داره. هر یک از دوستان میتونن آیتم هایی که براشون جذابه و دوست دارن توی یه زمان مناسب اونها رو ببینن و مطالعه کنن میتونن از این ابزار استفاده کنند تا دستیابی به اون آیتم ساده و راحت باشه.

7. تنظیمات

بخش تنظیمات درحال حاضر شامل 2 بخش اصلی میشه. تنظیمات مربوط به اعلان ها که در این قسمت میتونید مشخص کنید که اعلان ها رو در کجاها دریافت کنید. و البته تنظیمات بخش حریم خصوصی هم مربوط میشه به نمایش و یا عدم نمایش ایمیل شما در پروفایل کاربری.

بخش مطالب


اما بخش مطالب که بنوعی همون مرکز محتوای سایت بحساب میاد. اگه بخاطر داشته باشید در سایت قبلی (Mostafa3D) بخشی رو داشتیم با عنوان بلاگ که معروف بود به قلب تپنده سایت و تمامی محتوای متنی، آموزشی و ویدویی در این قسمت منتشر میشد. توی سایت جدید روندی رو در پیش گرفتیم که هر فعالیتی قسمت خاص خودش رو داشته باشه و ما در قسمت مطالب محتوایی همچون مقالات، اخبار، نقد و بررسی ها، پادکست ها، مصاحبه، مسابقات و ... رو خواهیم داشت. بنوعی مطالب اصلی و رسمی سایت در این قسمت منتشر خواهند شد ولی برای مطالب متنوعی که از طرف شما تهیه میشه بخش بلاگ درنظر گرفته شده که در ادامه به معرفی اون هم میپردازیم.

پس اگه به دنبال مقالات، اخبار و مطالب نقد و بررسی هستید این بخش محلی برای انتشار این محتوا خواهد بود.

بخش بلاگ


بخش بلاگ هم که از اسمش مشخصه. توی سایت قبل همونطوری که توضیح دادم قلب تپنده سایت بود که توی سایت جدید بخش بلاگ به جایگاه اصلی خودش برگشته و فضایی برای همه دوستان عزیز هست. شما میتونید هر مطلبی رو که دوست دارید در حوزه CG با سایر دوستان به اشتراک بگذارید. سابقه وقتی ما درحال فعالیت بودیم تعداد درخواست های زیادی برای انتشار محتوای توی سایت بود و دوستان زیادی درخواست داشتن که آموزش، مطلب، مقاله و یا ویدیویی که خودشون تهیه کرده بودن رو توی سایت منتشر کنند. حالا توی سایت CGSector این امکان براتون فراهم شده تا بدون نیاز به هماهنگی و بصورت کاملا مستقیم محتوای مورد نظرتون رو توی سایت قرار بدید.

البته فراموش نکنید که تمامی پست های ارسالی شما همونطوری که پیش تر هم گفتم توی پروفایلتون لیست میشن و هر لحظه که دوست داشته باشید میتونید اونها رو ویرایش ویا حذف کنید.

بخش ویدیو بلاگ


همونطوری که میدونید محتوای دنیای CG بشکل عجیبی با ویدیو گره خورده و هیچ سایتی رو در زمینه CG در دنیا سراغ ندارم که بتونه محتوایی رو بدون ویدیو منتشر کنه.اگه بخوام توی یه جمله بخش ویدیوبلاگ رو شرح بدم میتونم بگم که این بخش مرکز پخش ویدیوهای سایت CGSector بحساب میاد و تمامی ویدیوها اعم از پشت صحنه، مراحل تولید، ویدیوهای نرم افزاری، خبری، تریلر و آنونس، نقد و بررسی، ریل ها، بازی، موزیک ویدیو و... همگی در این بخش منتشر میشه.
تمام سعیمون رو کردیم که فضای Video Blog شبیه سازی از سایت های فعال در حوزه VOD باشه. یعنی شما وقتی در طول روز به این بخش سر میزنید بتونید از جدیدترین ویدیوهایی که در این حوزه منتشر شده استفاده کنید و بدون مشکل اونها رو تماشا کنید. این رو هم اضافه کنم که محتوای اصلی این بخش همونطوری که از اسمش مشخصه ویدیو خواهد بود و سعی میکنیم تا جایی که امکان داره از توضیحات اضافه در این بخش خودداری بشه.

بخش آکادمی


آموزشها از ابتدا بعنوان یکی از کلیدی ترین بخش های سایت بحساب میومد. اما یکی از چالش های بزرگ این بود که صرف قراردادن یکسری آموزش ویدیویی برای یک وبسایت که قصد داره حرفه ای در این حوزه فعالیت کنه کافی نیست و باید این بخش رو طوری ببینید که بشه بهش عنوان یک آموزشگاه آنلاین نگاه کرد. توی این بخش ما تصمیمات زیادی گرفتیم و این چیزی که الان میبینید درواقع فقط فاز اول کار هست و تصمیم داریم در آینده ای نزدیک این بخش به یک آکادمی آنلاین با کلی امکانات فوق العاده در اختیار دوستداران این عرصه باشه.
توضیح بیشتر نمیدم و فقط به همین نکته بسنده میکنم که درحال حاضر در بخش آکادمی به برترین دوره های آموزشی که طی سالهای گذشته در سایت قبل (Mostafa3D) منتشر شدن دسترسی دارید. شما میتونید این دوره ها رو بصورت آنلاین تماشا و یا درصورت نیاز اونها رو دانلود کنید.

بخش گالری آثار


و در نهایت میرسیم به بخشی که خیلی طرفدارای زیادی داره. بخش گالری که در سایت قبل بعنوان یکی از تالارهای فروم تعریف شده بود و با استقبال گسترده ای از سمت شما مواجه شد. از همین رو تصمیم گرفتیم که در سایت جدید برای گالری بخش ویژه ای رو درنظر بگیریم که امکانات خاصی هم داشته باشه. شما میتونید در گالری آثار، نمونه کارهای خودتون رو با دیگران به اشتراک بگذارید و از دیدگاه سایر دوستان و فعالان این عرصه استفاده کنید.
شاید دیگه نیازی به گفتن نباشه که شما کنترل و مدیریت کامل روی تمامی آثارتون دارید و میتونید تک تک اونها ویرایش و یا حذف کنید.

معرفی سایت CGSector


تشکر ویژه از ...

در انتها جا داره از دوستانی که قدم به قدم باهامون همکاری و همراهی کردن صمیمانه تشکر کنم. ابتدا از دوستانی که از یک دهه پیش توی سایت قدیم (Mostafa3D) همراهمون بودن. از نویسندگان عزیز سایت که خیلی از این دوستان توی همین چند روز پیام های دلگرم کننده ای رو ارسال کردن و بازم اعلام کردن که آماده همکاری با این سایت جدید هم هستن. بی صبرانه منتظریم تا بازهم شاهد فعالیت های بی نظیر این دوستان باشیم. همچنین ممنونم از رضوان پورمرتضی عزیز که توی این سالها خیلی زحمت کشیدن و توی سیاست گذاری ها و تصمیم گیری های سایت جدید هم خیلی خیلی کمک کردن.

همچنین تشکر ویژه دارم از دوستان برنامه نویس سایت، آقای مجید قائمی فر و آقای احمد عبدلی که این عزیزان توی یکسال گذشته شبانه روزی زحمت کشیدن. بنده به شخصه شاهد فعالیت های بی نظیر و دلسوزانه این بزرگواران بودم که همینجا بهشون خسته نباشید میگم. البته کار ما با توسعه سایت تموم نشده و این فقط یک شروعه ...

و البته یک تشکر ویژه هم از مرتضی رحیم زاده عزیز که یکی از دوست داشتنی ترین بچه های فعال در این حوزه هستن و صادقانه برای دوستداران این عرصه تلاش میکنن. میتونم بگم حساس ترین تصمیم گیری های سایت مثل اسم، برند، لوگو، بخش های مختلف و... همگی با پیشنهادهای فوق العاده مرتضی بود و واقعا بدون کمکش اصلا معلوم نبود سایت میتونست به این کاملی بالا بیاد یا نه. البته مرتضی از این به بعد هم خیلی فعال خواهد بود و شاهد فعالیت های مفید و ارزشمندش در سایت بعنوان یکی از فعالان این عرصه و البته ادمین این سایت خواهیم بود.

همچنین تشکر میکنم از رضا ساسانیان عزیز بابت طراحی لوگوی حرفه ای و سایر دوستانی که توی این پروژه ما رو همراهی کردن ...


بازهم برمیگردیم به شعار همیشگی خودمون که :

عمری با حسرت و اندوه زیستن نه برای خود فایده ای دارد و نه برای دیگران

باید اوج گرفت تا بتوانیم آن چه را که آموخته ایم با دیگران نیز قسمت کنیم ...

مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 12 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید