میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
Hum3D Car Challenge 2021
شنبه 27 شهریور 1400
در
مسابقات

رویداد Hum3D Car Challenge 2021

شنبه 27 شهریور 1400

شرکت Hum3D از سال 2013، هرساله یکی از بزرگ ترین مسابقات طراحی و رندر مدل های سه بعدی رو برگزار می کنه. امسال هشتمین دوره رقابت مدلینگ و رندر خودرو برگزار شده. در این مقاله می خواهیم نگاهی داشته باشیم به این رویداد پر طرفدار دنیای CG.


داستان Hum3D چیه و از کجا شروع شده؟

این استودیو کارش رو از سال 2005 شروع می کنه، در اون زمان برای انیمیشنی که مشغول تولیدش بودند، به چند مدل خودرو نیاز پیدا می کنند، مدل هایی که البته تعداد شون زیاد هم نبوده. همین موضوع باعث میشه دست به کار شوند و مدل هایی که نیاز داشتند رو طراحی کنند، اما به گفته خودشون فرآیند مدلینگ اونقدر براشون جذاب میشه که دیگه نمی توانند رها ش کنند و کار شون رو ادامه می دهند و موفق می شوند تا امروز بیش از 7 هزار مدل رو طراحی و عرضه کنند.

اما تنها عرضه مدل های سه بعدی این شرکت رو راضی نمی کرده بنابراین سال 2013 رقابتی رو به عنوان 3D Vehicle challenge برگزار می کنند که با استقبال فوق العاده ای رو به رو می شه. همین استقبال باعث می شه به مرور شرکت های بزرگ هم به عنوان اسپانسر به این رویداد ملحق بشوند.

در این مدت 16 رویداد با موضوعات مختلف برگزار شده. از کشف دنیای های ناشناخته تا روم باستان، طراحی اسلحه یا سطح‌نورد فضایی، همه و همه سوژه این رویداد ها بوده اند اما یکی از محبوب ترین شاخه این رقابت ها، طراحی و رندر خودرو ه که به صورت سالانه بر گزار می شه.



چه محدودیتی در انتخاب ایده وجود دارد؟

هیچ محدودیت وجود ندارد، می توانید یک اتومبیل خیالی طراحی کنید یا یک ماشین فرمول یک. تنها کاری که باید انجام دهید طراحی یک خودرو سه بعدی و قرار دادنش در محیطی مناسب است تا بتوانید بهترین رندر تان را آماده کنید. فراموش نکنید علاوه بر جلوه های بصری، کیفیت اثر یا جزئیات آن، یکی از مهم ترین پارامتر هایی که هیئت داروان در نظر می گیرند ایده و خلاقیت شماست.


برای شرکت در این رویداد چه کاری باید انجام داد؟

کافی است اثر تان را در سایت رویداد ثبت کنید. پس از ثبت اثر تان از طریق فرم ثبت آثار، ظرف یک روز کاری تاییدیه به همراه لینک اثرتان در گالری را دریافت خواهید کرد. اگر تاییدیه را دریافت نکردید از طریق ایمیل pr@hum3d.com با سایت رویداد تماس بگیرید.

در ضمن توجه داشته باشید که باید تصاویر (WIP (Work In Progress اثرتان را در یکی از سایت های CG به اشتراک بگذارید و گرنه اثرتان پذیرفته نخواهد شد. به علاوه می توانید اثرتان را در Artstaion یا دیگر شبکه های اجتماعی با هشتگ #hum3d به اشتراک بگذارید تا توسط صفحات رویداد بازنشر و پسندیده شود.

بازه ارسال آثار بین 15 سپتامبر تا 8 دسامبر (24 شهریور تا 17 آذرماه) است.


قوانین مسابقه

- می توانید بیش از یک خودرو در اثر تان داشته باشید. وانت، ون یا کامیون های کوچک پذیرفته می شوند اما خودرو های نظامی، کامیون های بزرگ، اتوبوس و یا موتورسیکلت نمی توانند سوژه اصلی باشند.

- اثر ارسالی شما باید یک رندر سه بعدی باشد. به علاوه محیطی که خودرو در ان قرار می گیرد هم باید به طور 3D ساخته شود. استفاده از تصاویر HDRI برای آسمان یا قسمت های کوچکی از منظره بلامانع است و محدودیت در استفاده از تکسچر یا بافت وجود ندارد.

- رندر هایی با پس زمینه یکدست (سیاه، سفید یا هر رنگ دیگری)، رندر های آزمایشی، آثار ناتمام یا با کیفیت پایین، اسکرین‌شات ها و مدل هایی که روی تصاویر رندر شده باشند، پذیرفته نمی شوند. ضمناً آثار با محتوای بزرگسالان که شامل محتوای جنسی، مروج خشونت یا جهت گیری سیاسی باشند نیز در رویداد شرکت داده نخواهند شد.

- استفاده از asset های شخص ثالث اگر به عنوان پوشش گیاهی یا عناصر موجود در خیابان باشد بلامانع است. اما مدل خودرو حتما باید توسط خودتان طراحی شود.

- پست پروداکشن شامل تصحیح رنگ، کامپوزیت لایه ها و یا اضافه کردن عناصری مثل دود و آتیش بلامانع است. اما افزودن عناصر عکاسی شده(photographic) مثل پوشش گیاهی یا کاراکتر های cut out و یا استفاده از Brush برای طراحی و رنگ آمیزی اثرتان مجاز نیست.

- اثرتان نباید پیش از این در جایی منتشر شده باشد، نه به صورت آنلاین و نه آفلاین. اثرتان را باید به طور خاص برای این رویداد خلق کنید (بدون استفاده از مدل یا پروژه ای که از پیش ساخته شده یا متعلق به دیگران باشد).

- برای اثبات مالکیت اثر باید حتما تصاویر (WIP (Work In Progress پروژه تان را در یکی از سایت های CG مثل ArtStation، CgSociety، Polycount، Behance و … به اشتراک بگذارید. اکیدا توصیه می کنیم از فضای های ذخیره سازی مثل Dropbox و Google Drive و یا شبکه های اجتماعی مثل Instagram و Facebook استفاده نکنید. به یاد داشته باشید آثار فاقد WIP پذیرفته نمی شوند.

- شما تنها مجازید یک اثر در این رویداد ثبت نمایید.

- لطفا همراه اثر تان متن کوتاهی که داستان آن را شرح دهد قرار دهید.

- همراه با رندر نهایی یک Wireframe یا Clay render کامل از صحنه قرار دهید.

- عنوان یا لینک رویداد را در گوشه ای از اثرتان ثبت نمایید، می توانید نام خود تا اثرتان را هم اضافه کنید اما قرار دادن ایمیل، لوگو یا شماره تماس مجاز نیست.

- اگر تصویر نهایی افقی است حداقل باید 1500px ارتفاع داشته باشد.

- حداکثر حجم مجاز فایل 2Mb است و باید به صورت .jpg ذخیره شود.

- در انتخاب سبک اثرتان کاملا مختارید.

- به روز رسانی اثر در طول مسابقه بلامانع است مادامی که تغییرات موضوع اثر را تغییر ندهند. بدیهی است تغییرات باید منطقی باشند.

- می توانید لیست ابزار های استفاده شده در تولید اثرتان را پس از ثبت آن بروز نمایید، برای این کار از طریق این ایمیل pr@hum3d.com اقدام نمایید.


جوایز

از آنجا که اکثر شرکت های بزرگ CG در این رویداد به عنوان اسپانسر حضور دارند، جوایز متعددی برای نفرات برتر در نظر گرفته شده است که اغلب شان لایسنس های سالانه محصولات این کمپانی هاست.

علاوه بر نفرات برتر جوایزی هم برای سایر دستاورد های فنی و هنری در نظر گرفته شده است، برای مثال تیم Chaos Group به برترین اثری که با V-Ray رندر شده باشد، 100 Chaos Cloud credits هدیه می دهد. و یا جایزه Best Environment به اثری تعلق می گیرد که واقع گرایانه ترین محیط را خلق کرده باشد، به این اثر لایسنس یک ساله GrowFX توسط تیم Exlevel اهدا می شود.



در این رقابت شرکت کنم یا نه؟

اهمال کاری تنها به دلیل تنبلی نیست، گاهی کمال طلبی مانع بزرگ تری برای شروع یک تجربه تازه ست. افراد کمال طلب استاندارد های بسیار سخت گیرانه ای برای خودشان تعریف می کنند که برای رسیدن به آنها ترجیح می دهند کار های را به آینده موکول کنند، فرصتی که معمولا هیچ وقت هم پیش نمی آید.

جالبه بدانید سال گذشته تنها 137 هنرمند از سراسر دنیا در این رویداد شرکت کرده بودند که از بین اونها 37 اثر، که خیلی هاشون هم سطح متوسطی داشتند، توانستند حداقل 1 رای از هیئت داوران کسب کنند که عدد قابل توجه ایه.

در پایان باید این رو هم اضافه کنم که در دوره های گذشته شاهد حضور پر رنگ هنرمندان کشورمون در این مسابقه بودیم و خوشبختانه این عزیزان موفق شدند نتایج فوق العاده ای رو هم کسب کنند.


Chevrolet Corvette 1960 اثر احسان درویشی



Travel to calm اثر محمد منصوری 



Let It Be Hope اثر آکو قادرمرزی

مرتضی رحیم زاده
از سال 94 به سایت ملحق شدم و در حال حاضر مدیر استراتژی مجموعه CGSector هستم!

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 8 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید