میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
برندگان مسابقه Car Render Challenge 2021 معرفی شدند
پنج‌شنبه 2 دی 1400
در
مسابقات

برندگان مسابقه Car Render Challenge 2021 معرفی شدند

پنج‌شنبه 2 دی 1400

روز گذشته برندگان مسابقه Car Render Challenge 2021 که از طرف وبسایت Hum3D برگزار شده بود، اعلام شد که در این مطلب نگاهی به آثار برندگان این مسابقه میندازیم. اگه یادتون باشه حدود 3 ماه پیش یعنی 27 شهریور ماه در مطلب (رویداد Hum3D Car Challenge 2021) خبر برگزاری این مسابقه در سایت منتشر شد. این مسابقه هرساله با همین عنوان از طرف شرکت Hum3D برگزار میشه و در اون هنرمندانی سراسر جهان به رقابت میپردازن. امسال هم این رویداد از تاریخ 15 سپتامبر آغاز و در 8 دسامبر خاتمه یافت.

در ادامه با برندگان این دوره از مسابقات Car Render Challenge آشنا میشیم.


مقام اول - اثر Crystal ship کاری از Bondok Max

رتبه اول این مسابقه اختصاص پیدا کرد به فردی بنام Bondok Max از کشور مصر برای اثر Crystal ship که اینکار با نرم افزار Maya و Substance Painter کار شده.



این اثر جدای از مقامش در این مسابقه تونست عنوان Most detailed modeling از طرف Teya Conceptor و همینطور عنوان Team Choice از طرف شرکت Gnomon رو نیز به دست بیاره.


مقام دوم - اثر How I Finish It کاری از آکو قادرمرزی

در اینجا میتونیم با افتخار اعلام کنیم که مقام دوم این مسابقه اختصاص پیدا کرد به هنرمند خوب کشورمون یعنی آکو قادرمرزی با اثری به نام How I Finish It که حتما این اثر رو در گالری سایت هم دیدید. آکو این کار فوق العاده رو با نرم افزار 3ds Max و موتور رندر V-Ray انجام داده که در ادامه میتونیم اونو ببینیم.

در اینجا لازمه به این نکته هم اشاره داشته باشیم که این اثر فوق العاده از آکو قادرمرزی عزیز پس از کسب مقام دوم در این مسابقه تونست عنوان Special prize از طرف تیم RebusFarm رو نیز به دست بیاره که جا داره همینجا به این هنرمند خوب کشورمون تبریک بگیم و باعث افتخار و خوشحالیه که بتونیم شاهد درخشش هنرمندان کشورمون باشیم.


در ادامه ما سعی کردیم مصاحبه کوتاهی رو هم با آکو داشته باشیم که امیدوارم این مصاحبه کوتاه بتونه به سوالات دوستانی که علاقمند به شرکت در اینگونه مسابقات بین المللی هستن پاسخ بده.


چند ساله که 3D کار می‌کنید ؟ بصورت تخصصی در چه زمینه ای فعالیت دارید ؟

بصورت کلی بخوام بگم ۱۰ سالی هست که با دنیای نرم افزار های سه بعدی آشنایی دارم ولی بصورت حرفه ای تخصصی حدود ۵ سالی هست که فعالیتمو تو این زمینه آغاز کردم. من بصورت تخصصی در زمینه مدلسازی فعالیت میکنم ولی تا حدودی با زمینه های UV Unwrapping, Texturing, Shading, Lighting و Rendering آشنایی دارم و کار میکنم.


تاکنون در چه مسابقاتی شرکت کردید ؟ و چه مقام هایی رو بدست آوردید ؟

اولین مسابقه ای که شرکت کردم مربوط به Car Render Challenge 2018 وبسایت Hum3D بود که برای تجربه اول هیچ مقامی کسب نکردم.

دومین مسابقه ای که شرکت کردم مربوط به 3d Gun2 Challenge 2019 هستش که تونستم جایزه بهترین Environment رو توسط تیم ExLevel کسب بکنم. سومین مسابقه مربوط به Car Render Challenge 2020 وبسایت Hum3D هستش که بازم توی این مسابقه توسط تیم ExLevel به عنوان بهترین Environment برگزیده شدم. چهارمین مسابقه مربوط به همین مسابقه در سال ۲۰۲۱ یعنی Car Render Challenge 2021 بود که توی این مسابقه هم تونستم مقام دوم رو بدست بیارم و توسط تیم RebusFarm برگزیده بشم که تا به الان مهمترین دستاورد من بوده.


آیا شرکت کردن در یک مسابقه بین المللی سخته ؟

ببینید شرکت در مسابقات بین المللی سخت هست اما از دید خودم بشخصه به عنوان یه سکوی پرتاب به سمت چالش ها و دانش هایی که توی همین مسیر به من اضافه بشه نگاه میکنم. توی تک تک مسابقاتی که من شرکت کردم به چالش هایی برخورد کردم که به شخصه به خود من کلی کمک کردن و تجربیات زیاده به من اضافه کردن که میتونم توی کار های شخصی خودم یا پروژه هایی که میگیرم از اون تجربیات استفاده مفید داشته باشم.

توی مسابقات بین المللی طبیعتا ترس وجود داره چون ما میدونیم آثاری که برای این مسابقات ارسال میشوند از تمام نقاط دنیا هستن و کسانی شرکت میکنن که ممکنه تجربیات خیلی بیشتری نسبت به ما داشته باشن. اما این صرفا یک چالشه برای نشون دادن خودمون و تواناییمون پس نیاز نیست که خودمون رو با آرتیست های دیگه مقایسه کنیم.


اگر بقیه دوستان هم بخوان در این مسابقات شرکت کنند چه نکاتی رو بهشون توصیه میکنید ؟

کسانی که توی مسابقات میخوان شرکت کنن من پیشنهادم اینه که واقعا از خلاقیت خودشون استفاده کنند کپی از آثار دیگران و خلق آثاری که هیچ چالشی برای ما نداشته باشه خیلی تفاوتی نمیکنه. این دیدگاه منه که آثاری رو خلق کنیم که بتونیم توی اون کار چه از لحاظ تکنیکالی چه از لحاظ هنری به یه سری تجربیات جدید دست پیدا کنیم. ممکنه خیلیا براشون سوال پیش بیاد که اگه من چنین صحنه ای که توی ذهنم هستش رو خلق کنم قطعا از پسش بر نمیام. اما من میگم مهم همینه که هر آنچه که توی خلق اثر بهش نیاز داریم رو توی این ددلاین مسابقه بهش برسیم و حتی ممکنه از دانش دیگران استفاده کنیم و خیلی سوال برامون مطرح بشه و از بقیه بپرسیم و از تحربیاتشون استفاده کنیم و به دانش خودمون اضافه کنیم.


کلام آخر

تشکر میکنم از یکسری از دوستانی که واقعا ‌جوابگوی سوالاتی که برام توی کار چه مسابقه چه کار شخصی چه پروژه های شرکت بودن همیشه و قدردان راهنمایی و کمک هاشون هستم همیشه.


مقام سوم - اثر Under the sea کاری از Shangyu Wang

و در انتها اشاره کنیم که مقام سوم این مسابقه هم اختصاص پیدا کرد به اثر Under the sea که کاری هست از Shangyu Wang هنرمندی از کشور چین که اثرشون رو میتونید در قسمت زیر ببینید.


و به این نکته هم باید اشاره کنیم که Shangyu Wang این اثر رو با نرم افزار Maya و موتور رندر V-Ray خلق کرده که سبک کار ایشون هم در نوع خودش جالب توجهه.


در آخر مطلب فقط آرزو میکنیم که همواره شاهد درخشش هنرمندان خوب کشورمون در مسابقات بین المللی باشیم و بهشون افتخار کنیم.

یاحق


مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 7 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید