میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
مراحل تولید پروژه امداد سیار - بخش اول (پیش تولید)
رضا رفیع
چهارشنبه 29 دی 1400
3,097 بازدید
ذخیره
چهارشنبه 29 دی 1400

مراحل تولید پروژه امداد سیار - بخش اول (پیش تولید)

در این پست قصد دارم مراحل صفر تا صد پروژه امداد سیار رو که مدتی قبل توی لینک زیر منتشرش کردم رو قرار بدم.

پروژه امداد سیار

این پروژه به اندازه میلیونها ساعت آموزش برای من و همکارانم تجربه داشت. امیدوارم با منتشر کردن این تجربیات بتونیم کمکی هرچند کوچک در مسیر رشد کاری همه دوستان برداریم.


مهم ترین بخش این پروژه انتخاب سبک پروژه بود. این پروژه به صورت دو بعدی از سمت مشتری سفارش داده شد. اما با توجه به تجربه پروزه قبلی که با این شرکت کار کرده بودیم و توی اون از ترکیب دو بعدی و سه بعدی استفاده کردیم و بسیار هم جواب داد، بعد از مشورت با همکاران و با پذیرفتن همه ریسکهای این تغییر ،تصمیم گرفتم این پروژه به صورت سه بعدی کار بشه. 


کار قبلی امداد خودرو رو می تونید از لینک زیر مشاهده کنید 

پروژه معرفی خدمات امداد خودرو ایران

ریسک انجام این کار به صورت سه بعدی در حالی که پروژه به صورت دو بعدی سفارش داده شده بود برای من میتونست خیلی زیاد باشه. چون هم براورد پروژه سه بعدی تقریبا دو برابر دوبعدی بود و هم زمان تولید خیلی متفاوت میشد. و ممکن بود کل اعتبار ما از دست بره. با این حال تصمیم گرفتیم کار به صورت سه بعدی انجام بشه.

مرحله اول: برای ما نوشتن یک سناریو جذاب و با جزئیات بسیار بالا بود.

یکی از راههایی که همیشه برای نوشتن سناریو ازش استفاده می کنم روش تحلیل جز به جز بریف مشتری هست و مشخص کردن اولویتهای هر بخش با ستاره. 
سپس این نکات رو به صورت کاملا جز به جز روی کاغذهای رنگی مینویسم و روی تخته میزنم. این شکلی با جا به جا کردن بارها و بارهای کاغذها سعی می کنم داستانهای مختلف و چند پاراگرافی از اون ریتم چینش کاغذها روی کاغذ بنویسیم. معمولا سعی می کنم هیچ محدودیتی توی داستان اولیه نداشته باشم. و هرچیزی که می تونم تو اون پاراگراف بنویسم

استخراج نیازهای مشتری و مشخص کردن اولویت ها

نوشتن تک تک خواسته ها روی کاغذهای رنگی برای پیدا کردن ریتم سناریو


بر اساس دو تصویر بالا ریتم و اهنگ سناریو بدست میاد. تک تک المانهای مورد نظر مشتری استخراج میشه و با کنار هم قرار گرفتن های متوالی و ساعتها فکر کردن به سناریو نهایی میرسیم


من همیشه دوست دارم کارم پر از جزئیات باشه. جزئیاتی که باعث بشه بیننده با یکبار دیدن ویدئو متوجه همه چیز نشه و بارها و بارها ببینه. جزئیات تو رنگها، دیزاینها، انیمیتها، پلانها و حتی ساند افکتها . برای من سخت ترین مرحله کار مرحله نوشتن سناریویی جذاب و متفاوت هست که در عین جذاب بودن بتونه تمام نیازهای مشتری رو در یک دقیقه نمایش بده. در تصاویر زیر می تونید بخشی از این سناریو این پروژه رو مشاهده کنید.



مرحله دوم:ایده پردازی

همزمان با سناریو با استفاده از مود بورد و پیدا کردن تصاویر مورد نظر ایده پردازی کار رو هم انجام دادیم.

معمولا مود بورد برای ما شامل همه تصاویر ، دیزاینها، پلتهای رنگی و ویدئوهاییست که به خدمات ما نزدیکه. در تصویر زیر تصاویری که ما ازشون برای ساخت مود بورد استفاده کردیم و در نهایت الهام بخش ما برای سناریو بود رو می تونید ببیند.



مرحله سوم : طراحی استوری بورد


پس از تایید سناریو توسط مشتری سخت ترین مرحله طراحی استوری بوردی هست که قراره به ما و مشتری بگه چی قراره در ویدئوی نهایی ببینیم.من به عنوان کارگردان معمولا طراحی اولیه رو خودم میزنم و به طراح استوری بورد میدم تا با توضیحات بیشتر و رفرنسهایی که بهمون کمک می کنند چی قراره بسازیم به تصویر نهایی از استوری بورد برسیم.

در تصویر بالا میتونید بخشی از استوری بورد رو ببینید.


مرحله چهارم: طراحی انیماتیک

در این مرحله بعد از دریافت استوری بورد نهایی با استفاده از صدای اولیه گوینده و اتود اولیه موزیک ، استوری ریل یا انیماتیک صحنه پروژه رو میسازیم. این انیماتیک به مشتری کمک می کنه که بدونه قراره طبق هر بخش استوری بورد چه اتفاقی در صحنه میفته. و بر اساس اون تصمیم بهتری برای ارائه نظرش نسبت به همه صحنه ها بگیره. تایمینگ پروژه و هر پلان توی تدوین به خوبی مشخص میشه و بر اساس اون می تونیم از اول بفهمیم هرپلان چقدر زمان نیاز داره تا ریتم انیمیتها و حرکات مختلف رو بر اساس اون کار کنیم و به مشکل زیاد شدن تایم پروژه یا کم شدنش بر نخوریم.
این مرحله انقدر مهمه که وقتی تایید میشه به عنوان استارت اصلی کار تلقی میشه. چون حتی مشتری میتونه موزیک کاررو هم بشنوه و رو همه چیز نظر بده. در این مرحله اگر اصلاحی باشه خیلی ساده انجام میشه تا اینکه صبر کنیم و پروژه نهایی رو بدیم و مشتری اونجا اصلاح بزنه.


بخش اول این بلاگ رو همینجا به اتمام میرسونم. امیدوارم همراه من تا پایان بخشهای مختلف باشید

ارادتمند

رضا رفیع



اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 20 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید

پست های مرتبط