میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
unity3d4-newfeatures
شنبه 10 تیر 1391
در
اخبار دنیای CG

یونیتی 4 در راه است

شنبه 10 تیر 1391
سلام دوستان
امیدوارم که حالتون خوب باشه

خب بالاخره شمارش معکوس انتشار یونیتی 4 هم شروع شد . واقعا حیفم اومد مطلبی راجع به ویژگی های جدید این موتور قدرتمند ننویسم .
در این مقاله قصد دارم شما رو با قابلیت های جدید یونیتی 4 که قراره بزودی منتشر بشه آشنا کنم . Unity3D یکی از محبوب ترین موتور های بازی سازی در دنیاست . چند ماه گذشته نسخه 3.5 منتشر شد که شاهد تغییراتی و ویژگی های جدیدی در اون نسخه بودیم و در همین سایت مطلبی هم منتشر کردم و امروز به قابلیت های جدید یونیتی 4 میپردازیم .

یونیتی 4 ( Unity3D 4 ) با 5 تغییر اساسی قراره وارد بازار بشه که اون 5 تغییر به صورت زیر :

  1. تکنولوژی قدرتمند انیمشن کاراکتر ( Mecanim, simple and powerful character animation technology ) .
  2. خروجی برای پلتفورم فلش ( Unity add-on for Adobe Flash Player – a major global platform for your game )
  3. خروجی برای سیستم عامل لینوکس ( Publish to Linux and a market ripe for awesome Unity games )
  4. بهینه سازی رندرینگ و استایل های جدید ( Visual Fidelity and AAA Rendering to achieve the artistic style of your desires )
  5. محیط کاربری جدید و ویژه ( Key workflow updates to efficiently turn your ideas into a completed game )



1. تکنولوژی قدرتمند انیمشن کاراکتر ( Mecanim, simple and powerful character animation technology ) .

ویژگی های جدید موتور بازی سازی یونیتی 4 ( Unity3D 4 )

خب در ابتدا میپردازیم به تکنولوژی جدید برای انیمیشن کاراکتر که نامش هم هست Mecanim . این ابزار مربوط میشه به کارهایی که در رابطه با انیمیشن کاراکتر ما قراره انجام بشه . به عنوان مثال ما یه کاراکتر داریم که حالت های مختلفی داره مثل راه رفتن ، دویدن ، پریدن ، ایستادن ، بالارفتن از دیوار و ... که این انیمیشن ها رو قبلا با نرم افزار 3D و یا با موشن کپچر آماده کردیم و قراره توی بازیمون ازشون استفاده کنیم . خب حالا برای ترکیب کردن این انیمیشن ها نیاز به نوشتن کد ها و اسکریپت های فراوانی هست که هم اکنون به کمک این ابزار قدرتمند یعنی Mecanim اسکریپت نویسی به صفر میرسه و کار بصورت دیاگرامی و راحت و با کیفیت انجام میشه .
از دیگر قابلیت های این ابزار میشه به استفاده از یک سورس انیمیشن برای کاراکتر های دیگه هم نام برد . یعنی نیازی به این نیست که شما برای تک تک کاراکتر های بازیتون بصورت جدا جدا انیمیشن تهیه کنید و با یه سورس از انیمیشن میتونید اونو به n تا کاراکتر نسبت بدید . این قابلیت واقعا عالیه و کار بازیسازان رو خیلی خیلی راحت میکنه ، فرض کنید اگه توی بازی قرار باشه تعداد زیادی دشمن حمله کنه ، شما نیازی نیست چندین انیمیشن رو بسازید و فقط کافیه یک سورس انیمیشنتون رو به کاراکتر های خودتون نسبت بدید .


2- خروجی برای پلتفورم فلش ( Unity add-on for Adobe Flash Player – a major global platform for your game )

ویژگی های جدید موتور بازی سازی یونیتی 4 ( Unity3D 4 )

خروجی برای فلش ، البته ما شاهد بوجود اومدن این ویژگی در نسخه 3.5 هم بودم که در این نسخه یعنی 4 دیگه بصورت کامل از این پلتفورم پشتیبانی میکنه . اگه توجه کرده باشید بازیهای ساخته شده با فلش کد نویسیشون بر اساس Action Script انجام میشه و خب همونطوری هم که میدونید یونیتی فقط جاوا اسکریپت ، سی شارپ رو داره و خبری از اکشن اسکریپت توش نیست ، حالا توی این نسخه سازندگان به کمک کد نوسی سی پلاس پلاس تونستن کاری بکنن تا تمامی کد ها هنگام خروجی فلش بصورت اتوماتیک به اکشن اسکریپت تبدیل بشه .  این واقعا معرکست !!!


3- خروجی برای سیستم عامل لینوکس ( Publish to Linux and a market ripe for awesome Unity games )

ویژگی های جدید موتور بازی سازی یونیتی 4 ( Unity3D 4 )

این قابلیت جدید اضافه شده هم که دیگه نیازی به توضیح نداره . در خروجی یونیتی PC و Mac وجود داشت فقط جای لینوکس خالی بود که اونم ردیف شد .


4- بهینه سازی رندرینگ و استایل های جدید ( Visual Fidelity and AAA Rendering to achieve the artistic style of your desires )

ویژگی های جدید موتور بازی سازی یونیتی 4 ( Unity3D 4 )

توی این قسمت گزینه های زیادی وجود داره مثل سایه ها و قدرت گرافیکی بیشتر برای خروجی موبایل ، بهینه کردن و رندرینگ جدید برای نوشته ها و یا همون Text ، کنترل و جزئیات بیشتر برای lightmap ها . ولی مهم ترین اینها پشتیبانی کامل از DirectX 11 هستش که این قابلیت کیفیت گرافیک بازی شما رو صد چندان میکنه . تصاویری که قراردادم گویای همه چیز هست .

ویژگی های جدید موتور بازی سازی یونیتی 4 ( Unity3D 4 )
 


5- محیط کاربری جدید و ویژه ( Key workflow updates to efficiently turn your ideas into a completed game )

007

و در آخر هم محیط کاربری جدید اون که با اضافه شدن چند بخش جدید به اون کار رو برای کاربرانش خیلی آسون میکنه . مثل اضافه شدن دکمه Add Components و همینطور جابه جا کردن سریع ، کپی و پیست آسان و ...
از دیگر بخش های جدید میشه به قسمت asset اشاره کرد . این قسمت خیلی پیشرفت خوبی داشته و کار با اون خیلی آسون تر شده و همینطو اینکه جستجو هم بهش اضافه شده . به تصاویر زیر توجه کنید .

ویژگی های جدید موتور بازی سازی یونیتی 4 ( Unity3D 4 )


امیدوارم که از این مطلب لذت برده باشید
باز هم تاکید میکنم که نظر یادتون نره !!!
خدانگهدار
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 21 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید