میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
و اینک لومیون 9 ...
پنج‌شنبه 17 آبان 1397
در
اخبار دنیای CG

و اینک لومیون 9 ...

پنج‌شنبه 17 آبان 1397
دو روز پیش کمپانی Act-3D نرم افزار لومیون نسخه 9 رو رسما عرضه کرد تا یکبار دیگه مرزهای رندرینگ در یک نرم افزار 3D Visualization رو کمی جا به جا کنه و اینبار میشه گفت لومیون 9 دیگه قطعا میتونه گزینه مناسب و اصلی برای کسانی باشه که بین انتخاب یک نرم افزار 3D Visualization و یک Game Engine برای رندرینگ ریل تایم شک داشتند. حتما با نرم افزار Lumion آشنایی دارید و خب دوسال پیش نبی سروی در مطلبی به نقد و بررسی Lumion 7 پرداخته بود. پس از اون شاهد انتشار لومیون 8 بودیم که البته متاسفانه در اون مقطع نتونستیم به ویژگی های جدیدش بپردازیم و حالا نوبت به نسخه 9 رسید.
 
01
 
لومیون یک نرم افزار 3D Visualization برای رندرینگ صحنه های سه بعدی بصورت ریل تایم بحساب میاد. البته لومیون در نوع خودش بی رقیب نیست و در این رسته میتونیم به نرم افزارهای دیگه ای مثل Twinmotion و lumenRT هم اشاره کنیم. ولی اگه واقع بینانه نگاه کنیم میشه گفت که لومیون خصوصا با ارائه آپدیت های بی نظیرش تونسته خودش رو یک سر و گردن از بقیه رقبا بالا بکشه.
 

و اما Lumion 9

در این نسخه شاهد چند ویژگی برجسته و منحصر به فرد بودیم. کمپانی این نسخه رو توی این جمله خلاصه کرده که لومیون 9 یعنی رندرینگ واقعگرایانه، واقعا زیبا و البته سریعتر از همیشه. در این نسخه شاهد  39 تصویر HDRI بعنوان آسمان هستیم که فقط با یک کلیک تمامی تنظیمات مربوط به نورپردازی بر اساس آسمان انتخاب شده تغییر میکنه. این ویژگی Real Skies نام داره که فقط در نسخه Pro این نرم افزار در دسترس کاربران قرار گرفته.
 
02
 
یکی دیگه از ویژگی های این نسخه افزوده شدن ابزاری برای ایجاد چمن های متنوع و البته واقعگرایانه 3D و قابل تنظیم بودن اونهاست. همچنین شاهد اضافه شدن ابزار فوق العاده ای برای ایجاد فضای بارانی و برفی هستیم که میشه گفت یکی دیگه از خلاء های این نرم افزار با اضافه شدن Rain و Snow دیگه برطرف شد.
 
03
 
اضافه شدن 112 متریال واقعگرایانه جدید در دسته بندی های مختلف توی این نسخه از نرم افزار لومیون و همینطور اضافه شدن 634 آبجکت HD در مجموعه کتابخانه Asset های نرم افزار از دیگر ویژگی های جدید و البته توسعه های این نسخه بحساب میاد.
 
04
 
امکان برقراری ارتباط بصورت LiveSync با نرم افزار Rhino و همینطور اضافه شدن یک متریال خاص با نام Furry materials برای ایجاد سطوح پشمی و خز دار از دیگر توسعه های لومیون 9 محسوب میشن.
 
دوستان اجازه بدید صحبتم رو کوتاه و ازتون دعوت کنم که ویدیوی معرفی ویژگی های جدید Lumion 9 رو در ادامه ببینید. بدون شک با دیدن این ویدیو اونهم با کیفیت Full HD بصورت کامل با ویژگی ها و قابلیت های این نرم افزار فوق العاده بهتر و بیشتر آشنا خواهید شد.


 
خب دوستان به نظرتون با این چیزهایی که در Lumion 9 دیدیم فکر میکنید نرم افزارهای رقیب مثل Twinmotion و lumenRT دیگه جایی برای رقابت و عرض اندام دارند ؟ از طرف دیگه با وجود سادگی کار در لومیون همچنان فکر میکنید برای رندرینگ ریل تایم بصورت واقعگرایانه خصوصا در پروژه های معماری، یادگیری موتورهای پیچیده بازی سازی میتونه گزینه مناسبی باشه ؟
 
منتظرم نظرات شما رو در اینباره بخونم ...
 
یاحق
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 29 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید