میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
نسخه 22.3 نرم افزار After Effects منتشر شد
شنبه 27 فروردین 1401
در
اخبار دنیای CG

نسخه 22.3 نرم افزار After Effects منتشر شد

شنبه 27 فروردین 1401

درود به همه دوستان عزیز؛ در تاریخ 12 April کمپانی Adobe از ویژگی های جدید محصولات خودش رونمایی کرد. در این مقاله قصد داریم به ویژگی های جدید نسخه 22.3 نرم افزار محبوب After Effects بپردازیم. 


Native Apple silicon support


در نسخه جدید افتر افکت امکان پشتیبانی از آخرین فناوری ها، از جمله Apple silicon machines فراهم گردیده است. حالا اگر شما از تکنولوژی جدید اپل یعنی M1 استفاده می کنید، افترافکت از این تکنولوژی پشتیبانی میکنه و زمان راه‌اندازی کوتاه‌تر، بهبود رابط کاربری و رندر سریع‌تر را در دستگاه‌های Apple M1 را می توانید تجربه کنید.



Frame.io integration


ابتدا بررسی کنیم که Frame.io چی هست؟ در واقع Frame.io یک وبسایت در زمینه ویرایش ویدیوها و درج نظرات و کار گروهی، همانند سرویس چرخه کار گوگل است. اینکه کلی از مشتریان Adobe از این سرویس استفاده می کنند، باعث شده تا کمپانی Adobe به این وبسایت علاقه مند شود و در نهایت این وبسایت را خریداری می کند.

حالا در نسخه 22.3 افترافکت، Frame.io بصورت built in درون نرم افزار قرار گرفته است. می توانید با استفاده از Adobe ID خود در داخل After Effects وارد Frame.io شوید. اکنون می توانید کارهای در حال انجام (WIP) را به اشتراک بگذارید و بازخورد دریافت کنید. همچنین Frame.io برای Creative Cloud شامل 100 گیگابایت فضای ذخیره ‌سازی ابری، بازبین نامحدود، اشتراک‌گذاری فایل و Camera to Cloud با پشتیبانی از آپلود از طریق Teradek، Atomos و Filmic Pro است.


Coach marks


هنگامی که After Effects را برای اولین بار پس از نصب یا به روز رسانی راه اندازی می کنید، به طور خودکار Coach marks را نشان می دهد. در واقع توضیحات کوتاهی در مورد عملکردهای مختلف در After Effects ارائه می دهند. در این نسخه، Coach marks برای دو حالت زیر فعال شده است:

Frame.io: در اولین راه اندازی نمایش داده می شود تا به شما اطلاع دهد که فضای کاری Review جدید کجاست.

Binning UI: هنگامی که 3D bin را در گردش کار خود ایجاد یا تغییر می دهید، به رابط کاربری جدید اشاره می کند.


Constrained shapes

در این نسخه این قابلیت فراهم شده است تا با نگه داشتن کلید Shift و دو بار کلیک کردن روی ابزار Rectangle یا Ellipse، مربع ها و دایره های کامل را راحت تر ایجاد کنید. این به شما امکان می‌دهد تا شکل ‌های پرکاربرد را سریع تر ایجاد کنید.


Separated Dimensions preference


در نرم افزار AE این قابلیت وجود دارد که در پنجره Layers می توانیم محورهای یک property را separate یا به اصطلاح جدا کنیم. مثلا می توانیم بر روی پارامتر Position کلیک راست کنیم و محور X و Y را برای این property جدا کنیم. حالا در نسخه جدید AE این قابلیت بصورت Beta اجرا شده است که در پنجره preference می توانیم این قابلیت جداسازی را بصورت پیش فرض فعال کنیم تا دیگه نیاز نباشه بر روی تک تک Propertyها کلیک راست کنیم و عمل separate را انجام بدیم. به اینصورت که وقتی این قابلیت را active کنیم، وقتی بر روی هر لایه کلیک کنیم (مطابق تصویر بالا) مشاهده می کنید که این گزینه فعال هستش.


3D Extended Viewer

در این نسخه جدید، 3D Viewer افترافکت آپدیت شده و لایه هایی که فراتر از قاب composition قرار دارند را نمایش می دهد. در واقع این قابلیت این امکان را فراهم می کند تا ببینید محتوای سه بعدی خارج از دوربین شما چه چیزی است، سپس آن را به راحتی وارد صحنه کنید. در تصویر زیر مشاهده می کنید که در نسخه های قبلی AE این viewport محتویات خارج از دوربین رو به شکل یه Bounding Box نمایش میداد.


اما در نسخه جدید (تصویر زیر)، می بینید که محتویات خارج از کادر Composition برای شما نمایش داده میشود و این یه قابلیت مورد نیاز برای همه Userهای AE بود. البته این بعنوان یک گزینه به پنجره Composition افزوده شده و شما با کلیک بر روی اون، میتونید این قابلیت را داشته باشید.


در ویدیو زیر می توانید نحوه کار با این ویژگی جدید را مشاهده کنید.


امیدوارم از خوندن این مطلب لذت برده باشید، حتما نظرات خودتون رو درباره ویژگی های جدید AE برامون بنویسید.

پژمان رجبی
Lookdev & Lighting Artist at AlzahraVFX

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 3 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید