میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
تولد 10 سالگی سایت Mostafa3D و CGSector
جمعه 19 آذر 1400
در
اخبار سایت

10 سال گذشت ...

جمعه 19 آذر 1400

طبق روال معمول هر سال درست در روز 19 آذر ماه تولد سایت رو باهم جشن میگیریم اما نه بخاطر اینکه ما کار بزرگ و خاصی انجام دادیم، بلکه فقط برای اینکه یادی کنیم از فضا و بستری که از 19 آذرماه سال 1390 راه اندازی شد و فقط و فقط یک هدف رو دنبال میکرد؛ اشتراک گذاری داشته ها و آموخته های خودمون با دیگران که این امر هم اگر همراهی و همدلی شما پشتش نبود هیچوقت محقق نمی‌شد. ولی امروز میتونیم بگیم که حالا اون جامعه نسبتا کوچکی که 10 سال پیش راه افتاد خیلی بزرگ و گسترده شده. امروز میتونیم با اعتماد به نفس کامل بگیم چیزی که روزی خودتون اون رو آغاز کردید حالا یک دهه کامل رو پشت سر گذاشته و با یک نسل کامل تونسته در کنار هنرمندان و هنرجویان عرصه گرافیک رایانه ای باشه.

اما این سالروز کمی با سال های پیش متفاوته. امسل دیگه سررسید گذشته رو ورق نمیزنیم و نگاهمون به سمت آینده است ... سال گذشته زمانی که داشتیم 9 سالگی سایت رو تجربه میکردیم هنوز اسم سایت همون Mostafa3D قدیم بود و البته تیمی از افراد متخصص که درحال بروزرسانی این پلتفرم بودن تا اینکه در اول خرداد ماه امسال سایت قدیمی Mostafa3D جای خودش رو به نام و برند جدید CGSector داد و ما تونستیم اولین نسخه سایت جدید رو رونمایی کنیم. اما این فقط آغاز ماجرا بود و بلافاصله بعد از بازگشایی سایت جدید تغییرات و توسعه این سایت ادامه پیدا کرد و حتما شما هم توی این چند ماه گذشته متوجه کمتر شدن فعالیت ها بودید که همه اینا دلیلی نداشت جز توسعه دوباره برای رونمایی از آپدیت سایت و حالا با افتخار در سالروز تاسیس این جامعه بزرگ، نسخه جدید سایت CGSector رو خدمتتون ارائه میکنیم.


توسعه های جدید سایت

در ابتدا نگاه کوتاهی داشته باشیم به توسعه ها و قابلیت های جدید سایت CGSector و ببینیم که از این پس توی این پلتفرم به چه ابزارهای جدیدی دسترسی داریم و چه کارهایی میتونیم باهاشون انجام بدیم.


توسعه آکادمی - CGSector Academy

آکادمی CGSector در این بروزرسانی دستخوش تحولات زیادی شد. از این پس توی این بخش باید منتظر یک آموزشگاه کامل با تمامی ابزارهای موردنیاز برای یه مدرسه آنلاین در حوزه گرافیک رایانه ای باشید. حتما اگه همین حالا سری به بخش آکادمی بزنید متوجه این تغییرات خواهید شد. بخش آکادمی از این پس بستری برای Course های آموزشی در زمینه CG خواهد بود که تمامی دوره ها در قالب ویدیوهای آموزشی از پیش ضبط شده، محتوای متنی و آزمایشگاه عملی بصورت فصل بندی شده خواهد بود.


توسعه گالری - CGSector Gallery

یکی دیگه از بخش هایی که توی این توسعه سایت در اون شاهد تغییرات هستیم بخش گالری هست که از این پس شما میتونید تصاویر مربوط به آثار رو بزرگنمایی کنید و یا اینکه تصاویری که توی یک گالری اثر قرار داده شده رو بصورت Slideshow دونه دونه مشاهده کنید. البته تغییرات این نسخه به همینجا ختم نمیشه و پیشنهاد میکنم برای درک بهتر قابلیت های جدید این بخش حتما سری به گالری جدید CGSector بزنید. مطمئنم که خوشتون میاد و ازش لذت میبرید.


توسعه رابط کاربری - UI / UX

اما یکی از مهمترین بخش هایی که دستخوش تغییرات زیادی شده و حتما متوجه اون شدید قالب سایت یا بهتر بگم رابط کاربری اون هست. رابط کاربری تمامی بخش های مختلف سایت بروزرسانی شدن و شکل و شمایل جدیدی به خودشون گرفتن. البته اگه کاربر گوشی تلفن همراه هستید باید بگم که از این پس تجربه بهتری در زمان استفاده از سایت خواهید داشت.


در انتهای این بخش جا داره از دوستان واحد توسعه سایت یعنی آقای مجید قائمی فر و احمد عبدلی بینهایت تشکر کنم که با زحمات بسیار زیادشون این بستر فوق العاده و برای ما آماده کردن.


سورپرایز سایت برای شما

و اما میرسیم به سورپرایز ویژه ای که به مناسبت دهمین سالروز بازگشایی سایت میخوایم تقدیمتون کنیم و اونم چیزی نیست جز مجموعه مستند Inside Pixar با دوبله فارسی (اختصاصی CGSector) که این سریال بسیاز جذاب و ارزشمند امروز در اختیار شما همراهان عزیز قرار میگیره.

کمپانی پیکسار سال گذشته اقدام به تولید یک سریال 20 قسمتی با عنوان درون پیکسار (Inside Pixar) کرد که این مجموعه مستند نگاهی داشته به عوامل و دست اندرکاران این استویوی و توی هر قسمت با یکی از اونها به صحبت میشینه و در طول این مجموعه ما میتونیم با بخش های مختلف استودیوی پیکسار و روند تولید آثار این کمپانی آشنا بشیم. این مجموعه برای اولین بار با دوبله فارسی بصورت اختصاصی از وبسایت CGSector تقدیم شما همراهان عزیز میشه.

پیش از اینکه بخوام بیشتر توضیح بدم پیشنهاد میکنم ویدیوی تریلر این مجموعه جذاب رو ببینید :


مطمئنم که برای تماشای این مجموعه لحظه شماری میکنید :) چون واقعا فوق العاده و جذابه ... این مجموعه مستند امروز یعنی 19 آذر ساعت 19 توی وبسایت منتشر میشه که پیشنهاد میکنم از دستش ندید. چون برای شما که عاشق دنیای انیمیشن هستید بشدت جذابه.

اینجا جا داره که از تیم دوبله این مجموعه خیلی خیلی تشکر کنم که قبول زحمت کردن. سرپرست پروژه دوبله اینکار خانم نوشین کرامتی بودن و زحمت مدیریت این پروژه هم به عهده پژمان رجبی و مرتضی رحیم زاده عزیز بوده. ترجمه با آقای هادی خالقی، صدابرداری کار با آقای محمد امین سبزعلی و باندسازی و ‌افکت کار هم با آقای محمد مهدی محمدی. همچنین در اینجا لازمه به تیم گویندگان این مجموعه هم اشاره ای داشته باشم که شامل محمد امین سبزعلی، شیدا رحیمیان، روژین جشن سده، نوشین کرامتی، مجید خلیل بیک، علیرضا معمور، غزل محمدی، نسترن نامدار، محسن شعبانی، سبحان حواریون، ارشیا نصیرنیا و دینا معمار هستن که برای تولید این مجموعه خیلی خیلی زحمت کشیدن.

امروز ساعت 19 رو فراموش نکنید ...


خب دیگه صحبتم رو کوتاه میکنم و ازتون میخوام که مثل یک دهه گذشته همچنان باهامون همراه باشید و این جامعه تمام داراییش شما هنرمندان و هنرجویان بوده و هست. گاهی وقت ها گذاشتن یک دیدگاه و نظر برای این مجموعه ای که داره فعالیت میکنه حکم سوخت رو داره ... پس حتما مثل همیشه حضور داشته باشید و ما رو از این حضور گرم و همیشگیتون محروم نکنید.

آخر مطلب رو مثل سالهای گذشته با این جمله به پایان میرسم که :

عمری با حسرت و اندوه زیستن نه برای خود فایده ای دارد و نه برای دیگران

باید اوج گرفت تا بتوانیم آن چه را که آموخته ایم با دیگران نیز قسمت کنیم...

مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 10 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید