Once Upon A Time In Old Mine
سلام دوستان خوبید؟ مدتی بود به خاطر امتحانات حدود 1 ماهی از مکس بود بودم. یک رباطی اون قدیم ساخته بودم و قدیم ازش رندر گرفته بودم ولی چون اون زمان تنظیمات رندر و استودیو و نورپردازی رو بلد نبودم و تو تکسچر سازی و متریال سازی هم مشکل داشتم اصلا کارم خودش رو خوب نشون نداد بعد تصمیم گرفتم برای این کار هم تکسچرها و متریال های بهتری بسازم و هم یک محیط خوشگل . چون این کار از نظر معنوی برای من خیلی ارزش داره ( رباطه ) زمانی که من این رو برای بار اول مدل کرده بودم. حتی نمی دونستم Length Width Height Segment چیه. همه رو روی 64 میزاشتم البته این رباط 3 بار مدل شده. چون بار اول پاک شده بود. بار دوم سوتی داده بودم یک قسمتیش رو و بار سوم این شد که میبینید. بیشتر کار آنرپ شده.مگر جایی که نیاز نبوده. تکسچر های کار در سایز های 4000 x 4000 تا بعضی از جاها ریزولیشن 8000 x 8000 هستش حجم کل تکسچرهای به کار رفته تو این کار 423 مگ هستش ریزولیشن کار 3000 x 1688 هستش و کیفیت HD ( تو فتوشاپ میشه بیشتر از 400% زوم کرد ) حجم اصلی هر عکس حدود 20 مگ بود که من تو فتوشاپ به صورت high خروجی گرفتم که شد 2 مگ شرمنده. زمان رندر هر کار با توجه به اینکه تنظیمات همه خیلی زیاد بود و کار هم سنگین بود هر عکس 50 دقیقه البته رندر شب فکر کنم 27 دقیقه شد یکی از نکته هایی که کار رو سنگین گرد این هستش که این پلاگین ivy generator یک بدی داره. گیاه ها رشد می کنه گاهی تو زمین و دیوار میره. به همین خاطر برای اینکه بشه اون برگهای اشتباهی رو حذف کرد نیاز به edit poly یا edit mesh چیزی هست که این خودش باعث میشد حتی حرکت تو محیط کار هم سنگین بشه سنگ ها رو خودم ساختم چون وقتی با rock generator سنگ میسازی بعد میگی یک نرمال مپ میسازه که سبک بشه ولی اگر چندتا سنگ مختلف بسازه هنگ می کنه یعنی نمی تونه دیگه نرمال مپ بسازه. شایدم من نتونستم. به هرحال خودم ساختم نقشه ایده کارم رو هم آپ می کنم یک نکته مهم هم بگم. مثلا نور مانیتور من روی game mode هستش. ولی وقتی روی movie بزارم خوب رنگ ها تغیر می کنن. این روگفتم که دوستان روی حالت های مختلف مانیتورشون ببینند. این نکته مهمیه داستان کار: این یک رباط قدیمی هستش که یک زمانی اینجا کار میکرده بعدا از اینجا میره و دوباره به این مکان برگشته و خوب معدن دیگه مثل قدیم نیست و فرسوده شده برنامه های استفاده شده: 3D Max 2013 + Photoshop CS 6 + V-ray 2.30 + Ivy Generator امیدوارم خوشتون اومده باشه و باز هم به خاطر حجم کار عذرخواهی می کنم اقا شرمنده چون این دوستمون لینک رو آوردن بالا منم عکسش رو آپ کردم که ایشون و بقیه دوستان ببینند. ببخشید دیگه لینک های مستقم در صورت نیاز: http://www.upsara.com/images/iayw_worker-robot-day-front-view-+-post-.jpg http://www.upsara.com/images/91x6_worker-robot-day-back-view-+-post.jpg http://www.upsara.com/images/g7ye_worker-robot-night-+-post.jpg
شنبه 21 بهمن 1391اشتراک گذاری:
Once Upon A Time In Old Mine
سلام دوستان خوبید؟ مدتی بود به خاطر امتحانات حدود 1 ماهی از مکس بود بودم. یک رباطی اون قدیم ساخته بودم و قدیم ازش رندر گرفته بودم ولی چون اون زمان تنظیمات رندر و استودیو و نورپردازی رو بلد نبودم و تو تکسچر سازی و متریال سازی هم مشکل داشتم اصلا کارم خودش رو خوب نشون نداد بعد تصمیم گرفتم برای این کار هم تکسچرها و متریال های بهتری بسازم و هم یک محیط خوشگل . چون این کار از نظر معنوی برای من خیلی ارزش داره ( رباطه ) زمانی که من این رو برای بار اول مدل کرده بودم. حتی نمی دونستم Length Width Height Segment چیه. همه رو روی 64 میزاشتم البته این رباط 3 بار مدل شده. چون بار اول پاک شده بود. بار دوم سوتی داده بودم یک قسمتیش رو و بار سوم این شد که میبینید. بیشتر کار آنرپ شده.مگر جایی که نیاز نبوده. تکسچر های کار در سایز های 4000 x 4000 تا بعضی از جاها ریزولیشن 8000 x 8000 هستش حجم کل تکسچرهای به کار رفته تو این کار 423 مگ هستش ریزولیشن کار 3000 x 1688 هستش و کیفیت HD ( تو فتوشاپ میشه بیشتر از 400% زوم کرد ) حجم اصلی هر عکس حدود 20 مگ بود که من تو فتوشاپ به صورت high خروجی گرفتم که شد 2 مگ شرمنده. زمان رندر هر کار با توجه به اینکه تنظیمات همه خیلی زیاد بود و کار هم سنگین بود هر عکس 50 دقیقه البته رندر شب فکر کنم 27 دقیقه شد یکی از نکته هایی که کار رو سنگین گرد این هستش که این پلاگین ivy generator یک بدی داره. گیاه ها رشد می کنه گاهی تو زمین و دیوار میره. به همین خاطر برای اینکه بشه اون برگهای اشتباهی رو حذف کرد نیاز به edit poly یا edit mesh چیزی هست که این خودش باعث میشد حتی حرکت تو محیط کار هم سنگین بشه سنگ ها رو خودم ساختم چون وقتی با rock generator سنگ میسازی بعد میگی یک نرمال مپ میسازه که سبک بشه ولی اگر چندتا سنگ مختلف بسازه هنگ می کنه یعنی نمی تونه دیگه نرمال مپ بسازه. شایدم من نتونستم. به هرحال خودم ساختم نقشه ایده کارم رو هم آپ می کنم یک نکته مهم هم بگم. مثلا نور مانیتور من روی game mode هستش. ولی وقتی روی movie بزارم خوب رنگ ها تغیر می کنن. این روگفتم که دوستان روی حالت های مختلف مانیتورشون ببینند. این نکته مهمیه داستان کار: این یک رباط قدیمی هستش که یک زمانی اینجا کار میکرده بعدا از اینجا میره و دوباره به این مکان برگشته و خوب معدن دیگه مثل قدیم نیست و فرسوده شده برنامه های استفاده شده: 3D Max 2013 + Photoshop CS 6 + V-ray 2.30 + Ivy Generator امیدوارم خوشتون اومده باشه و باز هم به خاطر حجم کار عذرخواهی می کنم اقا شرمنده چون این دوستمون لینک رو آوردن بالا منم عکسش رو آپ کردم که ایشون و بقیه دوستان ببینند. ببخشید دیگه لینک های مستقم در صورت نیاز: http://www.upsara.com/images/iayw_worker-robot-day-front-view-+-post-.jpg http://www.upsara.com/images/91x6_worker-robot-day-back-view-+-post.jpg http://www.upsara.com/images/g7ye_worker-robot-night-+-post.jpg
شنبه 21 بهمن 1391
دیدگاه ها ( 9 نظر )