میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
آموزش شبیه سازی آب در 3ds Max
احسان شمسی
سه‌شنبه 5 اردیبهشت 1396
59,932 بازدید
ذخیره
سه‌شنبه 5 اردیبهشت 1396

آموزش شبیه سازی آب در 3ds Max

درود بر همراهان همیشگی
 
امروز می خواهیم بحث شیرین و جذاب شبیه سازی رو داشته باشیم. یک شبیه سازی ساده و در عین حال زیبا. اکثرا کاربران برای شبیه سازی سیالات، دود و غیره از نرم افزارها و پلاگین ها مختلفی استفاده میکنن در حالی که اگر با ابزار های یک نرم افزار آشنایی خوبی داشته باشیم و به شکلی خلاقانه از اونها استفاده کنیم شاید در 70 درصد موارد نیازی به ابزارهای اضافه نداشته باشیم.
 
هدف از آموزش امروز در وهله اول شبیه سازی سطح آب و در ادامه ایجاد کف بر روی اون هستش. در نظر داشته باشید تمام این کارها به صورت صد در صد داخل مکس انجام میشه؛ بدون هیچ پلاگین اضافه و صرفا با اتکا به ابزارهای پیش فرض برنامه. البته این نکته رو هم مد نظر داشته باشید که این ویدئوی آموزشی تقریبا یک حالت مقدماتی داره و بیشتر برای کاربرانی مناسبه که تازه کار با مکس و سیستم ذرات رو شروع کردن لذا سعی بر این بوده که در مورد ابزارهای مورد اسنفاده توضیحات لازم داده شه.
 
این آموزش رو بنده در دو قسمت آماده کردم که قسمت اول مربوط میشه به ایجاد موج روی سطح آب با استفاده از مادیفایر فلکس و قسمت دوم مربوط میشه به ایجاد کف با سیستم ذرات و رندر اون با موتور منتال ری. خب با این مقدمه، شما رو به دیدن این آموزش ها دعوت میکنم.
 

بخش اول - ایجاد موج


بخش دوم - ایجاد کف و در ادامه رندر صحنه


 
برای همگی آروزی موفقیت دارم
 
در پناه حق
 

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 62 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید

پست های مرتبط