میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
آموزش شبیه سازی گوی پلاسما در 3ds Max
محمد بودات
شنبه 17 بهمن 1394
15,214 بازدید
ذخیره
شنبه 17 بهمن 1394

آموزش شبیه سازی گوی پلاسما در 3ds Max

درود به همه دوستان عزیز. امروز با یک آموزش فوق العاده دیگه در خدمت شما هستیم. این آموزش هم از طرف یکی از همکاران وبسایت آماده شده. چند روز پیش محمد بودات عزیز (مدیر تالار ZBrush) ویدئوی آموزشی رو به دستم رسوند که در اون شما میتونید یک گوی پلاسما (Plasma Globe) رو با کمک سیستم ذره ای نرم افزار 3ds Max شبیه سازی کنید. تکنیک های ناب و بینهایت ارزشمندی که در این آموزش وجود داره دیگه حرفی رو برای گفتن باقی نمیگذاره. اما اجازه بدید توضیحات درباره این آموزش رو از زبان خود محمد بودات عزیز بخونیم.

توی این ویدیو آموزشی من شبیه سازی گوی پلاسما رو واستون انجام می دم. همون طور که می دونید نرم افزار تری دی مکس ابزاری مختص رعد و برق نداره، به همین خاطر من  بوسیله  سیستم ذرات مکس این کار رو انجام دادم. نکته ای که می خوام اشاره کنم اینه که واقعا نمیشه سیستم ذرات مکس رو فقط به یه جنبه خاص محدود کرد، مثلا آب واستون شبیه سازی کنه و بس.  بیشتر باید به دید، یک جعبه ابزار همه کاره، به اون نگاه کرد. با این ویدیو و ویدیو های  آینده، ایشالا بتونیم دیدگاهمون رو نسبت به این امکان تری دی مکس  بازتر کنیم.

روال آموزش به این صورته که ما ذرات رو از سطح یه کره منتشر کرده و درنهایت با برخورد به گوی شیشه ای احاطه شده، از بین می رند و سپس ذرات رو در حین طی مسیر به رقص در میاریم و در نهایت متریال داده و توی نرم افزار افترافکت با یه افکت ساده خروجی فیلم می گیریم.

نکته: اینکه این تکنیک محدود به نسخه خاصی از نرم افزار تری دی مکس نیست و با تمامی نسخه ها می تونید این کار رو انجام بدید.

در پایان، توصیه من به دوستان اینه که مدام دنبال پلاگین نباشید. سعی کنید تا جایی که امکان داره با امکانات موجود و یکم خلاقیت کارتون رو راه بندازید. پلاگین ها محدودیت و مشکلات زیادی رو واستون ایجاد می کنند.

دوستان عزیز پیش از هرچیز ازتون دعوت میکنم که ویدئوی نتیجه نهایی این آموزش رو تماشا کنید چراکه بدون تردید دیدن نتیجه کاری که قراره در یک ویدئوی آموزشی اونو انجام بدید از جذابیت های خاصی برخورداره.


و در اینجا ازتون دعوت میکنم که ویدئوی آموزش شبیه سازی گوی پلاسما در نرم افزار 3ds Max رو مشاهده کنید.


در انتها لازم میدونم مثل همیشه فقط به یک نکته اشاره داشته باشم و اونم اینکه حتما میدونید که تمام این فعالیت ها فقط و فقط به عشق همراهی و حضور شماست و طبعا ادامه اینگونه فعالیت ها هم به حضور شما بستگی داره و مطمئنم که مثل همیشه با حضور گرمتون به تدامشون کمک میکنید. منتظر شما هستیم ...

یاحق



اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 48 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید

پست های مرتبط