میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
CGI Galaxy -  کهکشانی بینهایت و البته رایگان!
Mahan Rasouli
شنبه 4 تیر 1401
901 بازدید
ذخیره
شنبه 4 تیر 1401

CGI Galaxy - کهکشانی بینهایت و البته رایگان!

سلام به همه اعضا CG SECTOR و هنرمندای درجه یک!
امروز یه خبر خوب و دسته اول دارم براتون و شک ندارم که از شنیدنش حتما خوشحال میشید. ولی قبلش باید یه چیزی رو براتون تعریف کنم پس حوصله کنید و تا آخر این مطلب با من همراه باشید :)
3 سال پیش بود که من وارد حوزه طراحی و رشته طراحی صنعتی شدم. اولش به خاطر طراحی خودرو اومدم تو این حوزه و البته هنوزم هدف اصلیم همینه ولی با حوزه ی جدیدی آشنا شدم به نام CGI  که منو حسابی درگیر خودش کرد. البته خیلی میتونست برای طراحی خودرو هم کمک کننده باشه. پس ادامش دادم.

 مسئله ای که اوایل باهاش درگیر بودم و بعدا با بالارفتن کیفیت کارم برام حیاتی تر شده بود استفاده از متریال و تکسچرهای باکیفیت تو کارهام بود. سایت های داخلی در کنار اینکه ناقصن قیمت های خیلی بالایی رو برای متریال ها وسایر ابزار ها در نظر گرفتن که به نظرم اصلا منطقی نبود و هنوزم نیست. سایت های خارجی هم کامل بودن اما یا پولی بودن، یا کیفیت متریال ها و تکسچرها پایین بود یا از همه بدتر پر واترمارک بودن.

چاره ای نداشتم باید دست به کار میشدم و متریال هامو خودم میساختم. 
نرم افزارهای مربوطه رو یادگرفتم و خیلی سریع مشغول شدم. زمان زیادی ازم میگرفت ولی خب لذت بخش بود. این داستان ادامه پیدا کرد تا با روش های دیگه مثل اسکن و ... هم آشنا شدم که سرعتم رو بیشتر میکرد.
گذشت و گذشت تا رسیدیم به امروز. خبر خوبم دقیقا همینه! من تصمیم گرفتم تمام متریال هایی که تو آرشیوم دارم رو با شما به اشتراک بزارم. این مجموعه بر خلاف هزینه هایی که برای خودم داره کاملا رایگانه و رایگان هم میمونه. فقط دوست داشتم که بتونم به شما عزیزان هنرمند کمک کنم تا بتونید کیفیت و سرعت پروژه هاتونو بالا ببرید.



این آرشیو حدود 5000 متریال در دسته بندی و فرمت های مختلفه که البته از این تعداد فقط 250 عدد تا این لحظه در مجموعه قرار گرفته ( درگیر پایان نامه ام و دست تنها هم هستم :( ). ولی این قولو بهتون میدم که حداقل هفته ای 50 متریال آپلود بشه. و بعدا که تایمم خالی شد حتما این تعدادو بیشتر میکنم.
امیدوارم این مجموعه بتونه کمکی هر چند کم به شما هنرمندای کار درست بکنه.
راستی اسم این مجموعه CGI Galaxy هست و فقط برای متریال و تکسچر نیست و پلاگین نرم افزارها، HDRI Map  و ... هم توش قرار میگیره.











اینم از لینک این مجموعه :
CGI Galaxy

برای اینکه خیالم راحت بشه کامل توضیح دادم یک ویدیو کوتاه هم درست کردم که بیشتر با مجموعه و بخش های مختلفش، گشت و گذار در اون در استفاده ازش آشنا بشید.
اینم از لینک دسترسی به ویدیو :
CGI GALAXY Tutorial

ممنونم از زمانی که گذاشتید و این مطلبو تا اینجا دنبال کردید:)



اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 9 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید

پست های مرتبط