میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
نرم افزار Blender 2.72 منتشر شد
مجتبی فرخی
سه‌شنبه 15 مهر 1393
8,106 بازدید
ذخیره
سه‌شنبه 15 مهر 1393

نرم افزار Blender 2.72 منتشر شد

اول از همه سلام میکنم خدمت شما عزیزان امیدوارم که حالت خوب باشه. خب همونطوری که متوجه شدید خبر انتشار نسخه جدید نرم افزار بلندر یعنی Blender 2.72 در سایت بلندر اعلام و این نسخه به طور رسمی منتشر شد. در بخش های مختلف نرم افزار میشه شاهد اضافه شدن قابلیت های جدید و البته توسعه های بسیار خوبی بود. در بخش هایی مثل Rendering ،Animation ،Sculpting / Painting ،Modeling ،User Interface و... که این نسخه نهایتا حدود 3 روز پیش یعنی 4 اکتبر 2014 بصورت رسمی منتشر شد و در اختیار کاربران قرار گرفت.
 
خبر انتشار بلندر 2.72 و نگاهی کوتاه به ویژگی های جدید این نسخه
 
شاید بعنوان یکی از برجسته ترین ویژگی های جدید این نسخه بشه به قابلیت و درواقع امکان جدیدی نام برد به اسم Pie Menus که این منویی هست برای دسترسی آسانتر و سریعتر به ابزارهای نرم افزار. قطعا این ابزار کاربرد های زیادی میتونه داشته باشه و شباهت زیادی هم به منوی نرم افزار مایا داره که خب میتونید از این آبشن به راحتی در نرم افزار بلندر نسخه 2.72 استفاده کنید. در همین بخش UI میشه به اضافه شدن قابلیت Tooltip و همینطور توسعه های بسیار زیادی در محیط کاربری این نرم افزار نیز اشاره داشت.
 
خبر انتشار بلندر 2.72 و نگاهی کوتاه به ویژگی های جدید این نسخه
 
اما قسمت دیگری که در این نسخه بلندر میشه بهش توجه داشت و اون رو برجسته کرد، بخش های Rendering و Compositing هستند. انیجن این نرم افزار یعنی Cycles بهینه سازی های بسیار خوبی رو داشته مثل Importance sampling برای قسمت های Glossy و Anisotropic BSDFs که نتیجه اون کم شدن میزان نویزها در رندر نهایی است. البته درسته که این ویژگی باعث بالا رفتن زمان رندر میشه اما کاهش چشمگیر Noise ها از اهمیت ویژه ای در رندر برخورداره. بخش دیگری از این توسعه ها به GPU Rendering اختصاص داره و در این نسخه Volume Rendering و Subsurface Scattering با پردازنده گرافیک یعنی GPU امکانپذیر شده.
 
خبر انتشار بلندر 2.72 و نگاهی کوتاه به ویژگی های جدید این نسخه
 
در بخش Compositing نیز شاهد اضافه شدن ابزار جدیدی به نام Sun Beams هستیم. این ابزار امکان ایجاد هاله نوری یا همون پره های نور خورشید رو فراهم میکنه. اما فراموش نکنید که این ویژگی در بخش کامپوزیت نرم افزار قرار داره و به صورت دو بعدی عمل میکنه ولی میتونه نتیجه بسیار زیبایی رو برای رندرهای شما به ارمغان بیاره.
 
برای آشنایی بیشتر با ویژگی های جدید این نسخه پیشنهاد میکنم که ویدئوی زیر رو تماشا کنید.


حتما این موضوع رو بخوبی میدونید که این نرم افزار بصورت کاملا متن باز (Open Source) ارائه میشه و شما میتونید با مراجعه به وبسایت سازنده نسبت به دانلود و نصب این نرم افزار اقدام کنید.
خب دوستان با هم مروری داشتیم به ویژگی های جدید این نسخه از برنامه ساده اما قوی و قدرتمند بلندر و دیدیم که چه قابلیت هایی روی اون اضافه شده. البته ممکنه این برنامه برای بعضی ها گنگ و نامفهوم باشه اما بهتون قول میدم که از این لحظه دیگه استارت نهایی برای معرفی کامل و آموزش های پایه خورده و از این پس اقدام خواهم کرد.
به امید دیدار بعدی
منتظر نظرات گرانبهای شما دوستان عزیز هستیم
یاحق


اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 32 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید

پست های مرتبط