میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
کنترل کامل یک گیاه (نخل) در Blender
مجتبی فرخی
یکشنبه 22 آذر 1394
14,225 بازدید
ذخیره
یکشنبه 22 آذر 1394

کنترل کامل یک گیاه (نخل) در Blender

سلام دوستان و همراهان عزیز. امیدوارم که هر جایی هستید خوب و خوش باشید. خب باز هم من اومدم با یک آموزش باحال دوست داشتنی :) از اونجایی که دیدم آموزش های قبلی خیــــلی سخت بود تصمیم گرفتم که آموزش ها رو ساده تر بگیرم ! (شوخی کردم) خب بریم سراغ آموزش امروزمون.
 
مدلسازی و ریگینگ یک نخل کوچک
یکی از سادترین روش هایی هستش که چند وقتی بود میخواستم تست کنم ببینم چجوری جواب میده و این شد که بعد از تست دیدم خیلی هم خوب و تمیز در میاد اما نگران نباشید,چون اینقدر ساده هستش مراحل ساخت که موقع دیدن به خودتون میگید چقدر راحته !
 
توضیح مراحل بطور خلاصه
در اولین مرحله برگ مورد نظرمون رو مدل میکنیم بعد با استفاده از Particle hair بهش برگ میدیم و بعد به طور خیلی ساده و راحت ریگ انجام میدیم (البته اضافه کنم که منظور از ریگ استفاده از bon نیست!) در ادامه میریم سراغ Cloth کردنش که به طور خیلی جالب اینکار انجام میشه و پس از اون میتونیم با کنترل سیمولیت به صورت دلخواه حرکات برگمون رو تنظیم کنیم.
 
نکته: حالا بعضی ها این سوال براشون پیش میاد که چرا از cloth استفاده میکنیم و دیگه چه لزومی داره که براش کنترولر بزاریم ! جواب: این روش در همه جا قابل استفاده نیست چون این کار فقط موقعی به کار میره که برخورد داشته باشه به کاراکتر یا کلا جسمی برخورد داشته باشه به گیاهمون، مثل له شدن گیاه توسط پای انسان و...
 
خب کلام کوتاه میکنم و شما رو به تماشای این آموزش دعوت میکنم

بخش اول


بخش دوم


امیدوارم از این آموزش لذت ببرید
حتما حتما نظرتون رو راجع به این آموزش با ما درمیون بزارید
تا آموزش کوتاه دیگه :)
یاحق


اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 43 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید

پست های مرتبط