میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
رندرینگ و نورپردازی حرفه ای با Katana 7.0
چهارشنبه 17 آبان 1402
در
اخبار دنیای CG

رندرینگ و نورپردازی حرفه ای با Katana 7.0

چهارشنبه 17 آبان 1402

کمپانی Foundry به تازگی نسخه جدیدی از ابزار برجسته‌ی رندرینگ و نورپردازی خود به نام Katana 7.0 را معرفی کرده است. این نسخه جدید با اضافه کردن امکانات جدید و بهبودهای قابل توجه، تلاش برای افزایش کارایی و کاربری بهتر این ابزار را دنبال کرده است. در ادامه به مهمترین ویژگی های جدید این نسخه میپردازیم.


مدیریت صحنه‌های USD

یکی از ویژگی‌های برجسته در نسخه 7.0 ابزار Katana، قابلیت مدیریت صحنه‌ها با استفاده از فایل های USD در داخل Katana است. این ویژگی با استفاده از یک معماری پایه مشابه با سیستم سه‌بعدی جدید نرم‌افزار Nuke توسعه یافته و تمرکز دارد که بر ایجاد فرآیندهای کاری سازگار با نیازهای هنرمندان تاکید دارد. این فرآیندها باید با امکانات Katana در مدیریت صحنه‌های بسیار پیچیده و انعطاف‌پذیری بالا که با کمک USD فراهم می‌شود، ترکیب شوند.

پیش تر این ویژگی به عنوان یکی از نودهای اولیه USD Katana موجود بود که امکان وارد کردن USD به داخل Katana را ممکن می‌کرد، حالا چارچوبی برای مدیریت طبیعی USD در Katana و یک مجموعه جدید از نودها جهت بهره‌برداری از قدرت USD و Katana به همراه آمده است. این تغییرات به کاربران امکان می‌دهند تا به صورت بهتر و کارآمدتری با ترکیب سیستم USD و Katana کار کنند.


قابلیت Multi-threaded Live Rendering

ویژگی دیگری که با نسخه جدید معرفی شده است، قابلیت پردازش همزمان چند رشته‌ای (Multi-threaded) برای نمایش لایو رندر است. این ویژگی منجر به افزایش بهره‌وری و کارایی می‌شود و به هنرمندان امکان می‌دهد با یک سیستم روان‌تر و پاسخ‌گوتر کار کنند.


بهینه سازی Geolib3-MT Runtime


در این نسخه بهبودی دیگر نیز انجام شده است، و آن هم بهینه‌سازی Geolib3-MT Runtime با تمرکز بر بهبود مدیریت حافظه است. بهینه‌سازی Geolib3-MT Runtime برای بهبود مدیریت حافظه انجام شده است و این ویژگی تضمین می‌کند که شما بتوانید در پروسه کار بر روی آنچه مهم است تمرکز کنید.


VFX Reference Platform 2023


همچنین Katana 7.0 با رعایت استاندارد VFX Reference Platform 2023، ادغام بهتری با دیگر محصولات شرکت Foundry دارد، که ادغام این ابزار فرآیند تولید را ساده‌تر می‌کند.


همچنین توضیحات بیشتر درخصوص این نسخه رو میتونید در سایت foundry مطالعه کنید

مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها

دیدگاه خود را بنویسید