میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
پلاگین Forest Pack 8 منتشر شد
شنبه 5 آذر 1401
در
اخبار دنیای CG

پلاگین Forest Pack 8 منتشر شد

شنبه 5 آذر 1401

درود به همه دوستان و همراهان همیشگی

هفته گذشته شرکت iToo Software نسخه 8 پلاگین قدرتمند و محبوب خودش یعنی Forest Pack رو منتشر کرد که در این نسخه شاهد تحولات و تغییرات زیاد و فوق العاده ای هستیم. توی این مطلب در ابتدا نگاه کوتاهی داریم به مهمترین ویژگی های جدید این نسخه و پس از اون یک ویدیوی وبینار آموزشی درخصوص همین نسخه رو از طرف همین کمپانی میبینیم که در این ویدیوی بیش از یک ساعته به معرفی تک تک ویژگی ها پرداخته. پیشنهاد میکنم از دستش ندید.


The Ultimate Scattering Tool

کمپانی iToo Software اعلام کرد که مفتخر است که جدیدترین پلاگین تکثیر و انتشار آبجکت یعنی Forest Pack 8 رو ازش رونمایی کنه. این پلاگین درحال حاضر قدرتمندترین و بزرگترین پلاگین در زمینه scattering در نرم افزار 3ds Max هست که در این نسخه جدید شاهد تحولات شگفت انگیز زیادی در اون هستیم. پیش از اینکه مروری داشته باشیم به ویژگی های جدید این نسخه ازتون دعوت میکنم ویدیوی زیر که نگاه کوتاهی داشته به این ویژگی ها رو باهم ببینیم.


Forest Set

اولین ویژگی اختصاص پیدا میکنه به ابزار جدیدی با نام Forest Set که یک Helper جدید بر پایه Forest Pack هست که به شما این امکان رو میده تا مجموعه ای از آبجکت های خودتون رو بصورت multi-purpose container ایجاد و اونها رو دسته بندی و در صحنه خودتون ازشون استفاده کنید. این مجموعه ایجاد شده توسط Forest Set میتونه شامل آبجکت های geometry، سطوح یا همون surface ها، reference ها و یا area ها باشه.


آبجکت های مختلف جنگل با ابزار جدید Forest Set میتونه توی صحنه استفاده بشه و از اون بهتر شما میتونید تمامی لایه های موجود در هر مجموعه رو بصورت داینامیکی ویرایش کنید و از اون ها توی صحنه های مختلف استفاده کنید.


Linked Areas and Surfaces

ایجاد صحنه های بزرگ و گسترده و وابستگی scatter ها نسبت به همدیگه همواره یکی از چالش های این پلاگین ها بوده که حالا Forest Pack 8 این مشکل و کمبود رو با کمک ابزار جدید link کردن بین area ها و surface ها در یک Forest Pack object با یک دیگه امکان پذیر شده.


با کمک این ابزار شما میتونید یک Forest Object بعنوان parent داشته باشید و ما بقی نواحی و Surface ها رو بعنوان children در اون کنترل کنید. بدون اینکه نیاز باشه برای هر المانی یک spline مجزا رسم کنید.


Areas support in Surface UV mode


یکی دیگه از ویژگی های این نسخه به درخواست زیاد کاربران اضافه شده با عنوان متد جدید Surface UV که باعث میشه در پروسه طراحی دست شما خیلی باز باشه و آزادی عمل زیادی داشته باشید. در نسخه های پیشین برای استفاده از حالت UV جهت ایجاد نواحی (area) شما مجبور بودید بسیاری از قابلیت های دیگه رو کنار بگذارید. اما در این نسخه جدید یعنی Forest Pack 8 شما با پارامتر جدید Projection Axis میتونید Spline ها، Object ها و سایر area ها رو بصورت ترکیبی با متد UV surfaces ایجاد کنید.


Autumn Leaves


افزوده شدن یک کتابخانه جدید از برگ های پاییزی یکی دیگه از ویژگی های جدید Forest Pack 8 به حساب میاد. در این Library جدید شاهد اضافه شدن مجموعه بزرگی از تصاویر با کیفیت بالا بصورت اسکن شده ای هستم که شامل انواع برگ های پاییزی هستن و از اونها میتوان در صحنه های بزرگ و کوچک بر اساس رنگ بندی و بسته به فضای مورد نیاز استفاده کرد.


Forest Effects improvements


بخش Forest Effects با قابلیت های جدید reference splines که کاملا مستقل از distribution area ها عمل میکنند، گسترش و توسعه پیدا کرده که این متد جدید یک پروسه کاملا جدیدی رو برای شما باز میکنه. با استفاده از این قابلیت شما میتونید بخش های مشخصی از یک ناحیه وسیع scatter شده رو اصلاح کنید به طوری که تداخل و تاثیری بر سایر نواحی نداشته باشه.


آشنایی بیشتر با Forest Pack 8

همونطوری که در ابتدای مطلب هم اشاره کردم در انتها ازتون دعوت میکنم ویدیویی که هفته پیش بصورت یک وبینار لایو استریم از طرف کمپانی iToo Software منتشر شد رو حتما مشاهده کنید. در این ویدیوی 1 ساعته شما با تمامی قابلیت های جدید و شیوه کار اونها به خوبی آشنا خواهید شد.


امیدوارم که از این مطلب لذت برده باشید

تو این مدت اخبار زیادی در زمینه CG منتشر شد که سعی میکنیم تمامی این اخبار رو طی روزهای آینده به اطلاعتون برسونیم.

حتما با ما همراه باشید …

مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 6 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید