میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
مقدماتی

دوره مقدماتی نرم افزار Maya 2020

در این دوره قصد داریم تا شما رو با مبانی و اصول اولیه نرم افزار قدرتمند Maya آشنا کنیم. شما با تماشای کامل این دوره آموزشی میتونید بصورت کامل با بخش های اصلی این نرم افزار آشنا بشید و بصورت صفر تا صد یک پروژه کامل رو به سرانجام برسونید.

توضیحات دوره

همواره وقتی اسم انیمیشن سازی به گوشمون میخوره به یاد نرم افزار قدرتمند Maya میوفتیم. این نرم افزار سالهاست که در این زمینه حرف های بسیاری برای گفتن داشته و داره و البته برای دوستانی که قصد دارن به تازگی کارکردن با اون رو یاد بگیرن و آموزش ببینن سرشار از چالش و نگرانی است. در این دوره کامل آموزشی که بصورت رایگان تقدیم حضورتون میشه سعی شده تا تمامی مباحث مقدماتی و پایه ای این نرم افزار ذکر بشه و شما بتونید به راحتی با اصول اولیه اون آشنا بشید و یک پروژه رو از صفر تا صد در اون انجام بدید.

برای آشنایی با سرفصل ها و مباحث مطرح شده در این دوره ازتون دعوت میکنم ویدیو تیزر این مجموعه رو تماشا کنید.


سر فصل ها و مباحث اصلی

در این بخش میتونید سرفصل های این دوره و همینطور مباحث اصلی اون یعنی درس های این دوره آموزشی رو مشاهده کنید. همونطوری که پیش تر هم گفته شد در این دوره آموزشی سعی شده تا شما با مقدمات و اصول اولیه نرم افزار Maya آشنا بشید و اگه در ابتدای راه هستید و قصد دارید کار کردن با این نرم افزار رو شروع کنید بدون تردید این دوره بهترین گزینه برای شماست.

  • فصل اول - آشنایی با UI و ابزارهای اولیه

    • درس 1: آشنایی با فضای کاربری نرم افزار
    • درس 2: مروری بر User Interface نرم افزار - Toolbar
    • درس 3: مروری بر User Interface نرم افزار - Viewport
    • درس 4: مروری بر User Interface نرم افزار - ChannelBox ، Attribute Editor و Display Layers
    • درس 5: مروری بر User Interface نرم افزار - سایر بخش ها
    • درس 6: آشنایی با Navigation ها در Viewport
    • درس 7: ذخیره سازی صحنه با Save و Save as
    • درس 8: آشنایی با پنجره Outliner جهت مدیریت صحنه
    • درس 9: آشنایی با Channel Box و Attribute Editor
    • درس 10: ایجاد قفسه اختصاصی با Custom Shelf
    • درس 11: شخصی سازی (Customize) محیط کاربری مایا
  • فصل دوم - مباحث Modeling و Component

    • درس 1: آشنایی با مدلسازی به سبک NURBS
    • درس 2: مدلسازی به سبک Polygon - ساخت میز
    • درس 3: مدلسازی به سبک Polygon - ساخت قوطی
    • درس 4: مدلسازی عینک سه بعدی - قسمت اول
    • درس 5: مدلسازی عینک سه بعدی - قسمت دوم
    • درس 6: مدلسازی عینک سه بعدی - قسمت سوم
  • فصل سوم - مباحث Selection و Deformers

    • درس 1: آشنایی با ابزارهای Modeling Tools
    • درس 2: آشنایی با Soft Selection
    • درس 3: معرفی انواع Curve ها و شیوه رسم آنها
    • درس 4: معرفی ابزارهای ویرایش Curve ها
    • درس 5: تنظیم محور آبجکت ها با Pivots
    • درس 6: آشنایی با دفورمر Blendshape
    • درس 7: آشنایی با دفورمر Cluster
    • درس 8: آشنایی با دفورمر Lattice
    • درس 9: آشنایی با دفورمرهای Nonlinear
    • درس 10: مبحث Boolean در Modeling
    • درس 11: آشنایی با دستورات Duplicate
  • فصل چهارم - مباحث UV Mapping و Layers

    • درس 1: آشنایی با UV Mapping و آماده سازی Panel
    • درس 2: انجام پروسه عملیات UV Mapping
    • درس 3: انجام UV Mapping بر روی سر کاراکتر
    • درس 4: مبحث انتقال UV با ابزار Transfer Attributes
    • درس 5: آشنایی با پنجره Display Layers
  • فصل پنجم - مبانی Animation در مایا

    • درس 1: آشنایی با Time Slider و تنظیمات FPS
    • درس 2: آشنایی با اصول اولیه ساخت Keyframe
    • درس 3: آشنایی با مبحث Motion Path
    • درس 4: مبحث Parenting و Group
    • درس 5: اصول و مبانی اولیه Joint ها
    • درس 6: مبحث Skin و Weight Painting
  • فصل ششم - مبانی و اصول Rendering در مایا

    • درس 1: مروری بر پروسه Rendering
    • درس 2: تمرین رندر - قسمت اول (بررسی کلی و تنظیم دوربین)
    • درس 3: تمرین رندر - قسمت دوم (نورپردازی)
    • درس 4: تمرین رندر - قسمت سوم (تکسچرینگ و متریال)
    • درس 5: آشنایی با نورپردازی GI و قابلیت Denoise
    • درس 6: آشنایی با Map های Normal , Bump و Displacement
  • فصل هفتم - اجرای یک پروژه از 0 تا 100 در مایا

    • درس 1: مدلسازی کیس - قسمت اول
    • درس 2: مدلسازی کیس - قسمت دوم
    • درس 3: مدلسازی کیس - قسمت سوم
    • درس 4: مدلسازی کیس - قسمت چهارم
    • درس 5: فرایند UV بر روی مدل کیس
    • درس 6: اعمال تکسچر و متریال بر روی مدل کیس
    • درس 7: نورپردازی و رندر نهایی صحنه

اجرای یک پروژه بصورت کامل


همونطوری که در بالا ذکر شد یکی از ویژگی های این دوره آموزشی پروژه محور بودن اون هست. شما در آخرین فصل این دوره میتونید بصورت کامل از 0 تا 100 با مراحل انجام یک پروژه آشنا بشید و اون رو به سرانجام برسونید. پروژه مدنظر در این فصل ساخت یک کیس کامپیوتر هست که تصویرش رو در بالا میتونید مشاهده کنید.


اگر قصد دارید کارکردن با نرم افزار Maya رو شروع کنید، این دوره آموزشی بدون تردید بهترین گزینه برای شماست

همین حالا شروع کنید ...


درباره مدرس

رضا ارژنگی
رضا ارژنگی
نویسنده و کارگردان - 3Dجنرالیست - مدرس انیمیشن

فایل های پروژه


برچسب ها


اشتراک گذاری

اشتراک گذاری:

سایر دوره های آموزشی


دیدگاه ها ( 7 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید

جزئیات دوره
تاریخ انتشار 1401/10/11
سطح دوره مقدماتی
تعداد فصل ها 7
تعداد دروس 52
مدت زمان 9h 31m 2s

نرم افزار های مورد استفاده
Maya Redshift

هزینه ثبت نام دوره
رایگان
مشاهده دوره
به راهنمایی نیاز دارید؟
سوالتون روبا مدرس مطرح کنید.